
1  

 
 
 
 

 
 
 

 

Ofcom Broadcast Bulletin 
�

 
 

Issue number 120 
27 October 2008 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 2 

Contents 
 
Introduction         3 
 
Standards cases 
 
In Breach 
 
Promotions         4 
Sky One and other Sky channels,  
11 February to 25 March 2007, various times 
 
Revenant          13 
Zone Horror, 2 August 2008, 16:00 and 3 August 2008, 12:00   
 
Always Crashing in the Same Car      14 
Turner Classic Movies, 28 July 2008, 14:45   
     
The BRMB Breakfast       15 
BRMB (Birmingham), 2 July 2008, 05:00    
 
Bang Babes         18 
Tease Me 2, 17 March 2008; 21:00–22:00 
  
Vision for Israel        20 
Revelation TV, 18 April 2008, 15:00 
 
Resolved       
 
Listener competition       22  
Clive Warren afternoon programme , Century Northwest 
15 July 2008, 14:00 
 
Fairness & Privacy cases 
 
Not Upheld 
 
Complaint by Lady Jane Ann Winterton, MP     24 
North West Tonight, BBC1 North West, 4 February 2008 
 
Other programmes not in breach/resolved    29 
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 3 

Introduction 
 
The Broadcast Bulletin reports on the outcome of investigations into alleged 
breaches of those Ofcom codes which broadcasting licensees are required to 
comply. These include:  
 
a) Ofcom’s Broadcasting Code (“the Code”) which took effect on 25 July 2005 (with 

the exception of Rule 10.17 which came into effect on 1 July 2005). This Code is 
used to assess the compliance of all programmes broadcast on or after 25 July 
2005. The Broadcasting Code can be found at 
http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/bcode/  

 
b) the Code on the Scheduling of Television Advertising (“COSTA”) which came into 

effect on 1 September 2008 and contains rules on how much advertising and 
teleshopping may be scheduled in programmes, how many breaks are allowed 
and when they may be taken. COSTA can be found at 
http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/code_adv/tacode.pdf. 

 
c) other codes and requirements that may also apply to broadcasters, depending on 

their circumstances. These include the Code on Television Access Services 
(which sets out how much subtitling, signing and audio description relevant 
licensees must provide), the Code on Electronic Programme Guides, the Code 
on Listed Events, and the Cross Promotion Code. Links to all these codes can be 
found at http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/ 

 
From time to time adjudications relating to advertising content may appear in the 
Bulletin in relation to areas of advertising regulation which remain with Ofcom 
(including the application of statutory sanctions by Ofcom). 
 
It is Ofcom policy to state the full language used on air by broadcasters who are the 
subject of a complaint where it is relevant to the case. Some of the language used in 
Ofcom Broadcast Bulletins may therefore cause offence.



4  

Standards cases 
 
In Breach 
 
Promotions 
Sky One and other Sky channels, 11 February to 25 March 2007, various 
times 
 
 
Introduction 
 
Until 1 March 2007, British Sky Broadcasting (“Sky”) and Virgin Media had a carriage 
agreement by means of which Virgin Media agreed to carry Sky One, Sky Travel, 
Sky News and Sky Sports News (“the Sky Channels”) over the Virgin Media cable 
network. Sky’s sports and movies channels were distributed under separate 
arrangements.  
 
During February and until 1 March 2007, Sky was in negotiations with Virgin Media 
regarding the future carriage of the Sky Channels. 
 
Between 11 February 2007 and 25 March 2007, Sky broadcast across its various 
channels a number of what purported to be “promotions”, that is, either self-
promotions1 or cross-promotions2 for other Sky Channels. There were in all 11 
different promotions, each was shown repeatedly and in total there were over 2500 
broadcasts during that period. The promotions are grouped below into four separate 
categories (“Promotions A, B, C and D”) for ease of reference.  
 
Promotions A, B and C were broadcast on the Virgin Media cable network only and 
Promotion D was shown on the Sky Digital satellite platform only. 
 
Promotion A 
 
On 11 and 12 February 2007, Sky broadcast a promotion (“Promotion A”) which 
consisted of a voiceover supplemented by scrolling on-air text that said: 
 
“If you’re an ntl:Virgin customer you should know that they are doubting the value of 
Sky One, Sky News, Sky Sports News and Sky Travel. These channels could soon 
disappear, along with your favourite shows like brand new Lost, 24, Battlestar 
Galactica and Simpsons. You can help by calling ntl:virgin now on 0845 454 00 00 
and urging them to keep the tv you love on air.” 
 
At this time, Sky was still in negotiations with Virgin Media regarding the carriage 
agreement. Promotion A contained no visual clips of programming, just text, including 
logos of the Sky Channels.  
 
Promotions B 
 
Sky then replaced Promotion A with a number of different but similar promotions 
(“Promotions B”), which were broadcast between 25 and 28 February 2007.  
                                            
1 defined in the Cross-promotion Code as “promotions on a channel for that same channel 
and/or for programmes broadcast on that channel”. 
2 defined in the Cross-promotion Code as “promotions, on a channel, of programmes and 
Broadcasting-related Services, that are not Self-promotions”. 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 5 

 
Promotions B included clips of programming from the Sky Channels and voiceovers 
that referred to the programmes and the channels in question. They all referred to the 
possibility of Virgin Media ‘dropping’ the Sky Channels, asked Virgin Media 
customers to call Virgin Media (without referring to the telephone number provided in 
Promotion A) and included the message “or join Sky at sky.com/switch.”  
 
Promotions C 
 
Sky and Virgin Media did not agree terms for a new carriage agreement and, on 1 
March 2007, Virgin Media ceased to carry the Sky Channels.  
 
Between 1 and 19 March 2007, Sky broadcast promotions on those of its channels 
that were still distributed by Virgin Media (essentially its movies and sports channels); 
again these promotions were only broadcast on the Virgin Media cable network 
(“Promotions C”). Promotions C again included clips of and references to 
programming from the Sky Channels. They also referred to the fact that Virgin Media 
had ‘dropped’ the Sky Channels and referred viewers to sky.com/switch. A sample 
script extract is provided below: 
 
“If you’re a Virgin Media Customer, you’ll know that they’ve dropped Sky Sports 
News. To get the tv you love back go to Sky.com/switch” 
 
Promotion D 
 
In addition to the above promotions all broadcast on the Virgin Media cable network 
only, Sky broadcast a promotion on its channels on the Sky Digital satellite platform 
(“Promotion D”) between 9 and 25 March 2007. This included clips from the Sky 
Channels and the following voiceover: 
 
“You may have heard that Virgin Media customers no longer receive some of the Sky 
channels. But don’t worry, as a Sky customer you’ll still be able to watch all your 
favourite programmes. Sky continues to invest in its channels so you can enjoy our 
groundbreaking shows like brand new Battlestar Galactica, Lost and 24. Count on 
Sky for the TV you love.” 
 
Complaints 
 
We received a complaint from Virgin Media who considered that the Sky promotions 
were intended to inappropriately influence confidential commercial negotiations and 
to damage Virgin Media’s relationship with its customers; Virgin Media believed that 
this was contrary to Ofcom’s Cross-promotion Code.  
 
We also received 187 complaints from viewers who considered the Sky promotions 
were unfair in some way to Virgin Media. 
 
Having considered the various complaints, Ofcom requested Sky to comment on 
three issues. First, Sky was asked to comment on how its promotions complied with 
the Cross-promotion Code, and in particular the provision that “all licensees and S4C 
shall ensure that Cross-promotions are limited to Broadcasting-related services”. 
Second, Sky was asked to consider whether the promotions, where they contained 
an invitation to cable viewers to switch to the Sky platform coupled with the address 
of a Sky webpage, complied with the Broadcasting Code’s undue prominence rules. 
Finally, Sky was asked to comment on how the reference to the Sky webpage 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 6 

complied with the definition and the guidance on the definition of “broadcasting-
related services”.  
 
Relevant rules 
 
• Television Without Frontiers Directive 
 
Recital (34) to Directive 97/36/EC, which amended Directive 89/552/EEC, known as 
the Television Without Frontiers Directive, states: 
 
“Whereas daily transmission time allotted to announcements made by the 
broadcasters in connection with its own programmes…is not to be included in the 
maximum amounts of daily or hourly transmission time that may be allotted to 
advertising and teleshopping” 
 
• Rules on the Amount and Distribution of Advertising (“RADA”) 
 
RADA takes forward the requirements of the Television Without Frontiers Directive. 
Rule 2.1 of RADA states: 
 
“For the purposes of calculating advertising time the following are deemed to be 
advertising items: …publicity by the licensees themselves except information to 
viewers about or in connection with programmes.” 
 
• Cross-promotion Code 
 
This exception in the Television Without Frontiers Directive and in RADA for 
programmes has been extended by Ofcom’s Cross-promotion Code (“the Code”). 
The Introduction to the Code explains that, subject to the Code, “television 
broadcasters are able to promote programmes, channels and other broadcasting-
related services without such promotions being considered advertising and included 
in the calculation of advertising minutage.”  
 
The Code also explains that there are two key principles which the Code rules are 
designed to reflect: 
 
• ensuring that cross-promotions on television are distinct from advertising and 

inform viewers of services that are likely to be of interest to them as viewers; and  
• ensuring that promotions in television outside programmes do not prejudice fair 

and effective competition. 
 

Rule 1.1 of the Code states: 
 
“All licensees and S4C shall ensure that Cross-promotions are limited to 
Broadcasting-related Services.”  
 
Under the Code, ‘Broadcasting-related Services’ include “all broadcasting activities 
licensable by Ofcom, for example television and radio services. They also include 
other services with a ‘broadcasting-feel’, that is, services which deliver content similar 
to that delivered on a television or radio service. In addition, a website that provides 
content clearly and directly related to a Broadcasting-related Service may itself be a 
Broadcasting-related Service.” 
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 7 

Under Rule 2.2 of the Code, promotions on ITV, Channel 4 and Five to analogue 
households that mention a digital retail television service and/or digital television 
broadcasting platform must treat all such major services and platforms in an equal 
and impartial manner. This rule is intended to ensure that promotions do not 
prejudice fair and effective competition.  
 
Other broadcasters, including Sky, are not subject to this requirement under the 
Code. However, they must ensure that any references in promotions to retail 
television services or broadcasting platforms comply with the requirements of Section 
10 of the Broadcasting Code, in particular Rule 10.4, which requires that references 
in programmes (which, in this context, include promotions) must not give products or 
services undue prominence.  
 
Undue prominence 
 
The content of promotions is also subject to the requirements of the Broadcasting 
Code, including Rule 10.4 which prohibits undue prominence3. The Broadcasting 
Code states: 
 
“’Undue prominence’ may result from: 
 

• the presence of, or reference to, a product or service (including company 
names, brand names, logos) in a  programme where there is no editorial 
justification; or 

• the manner in which a product or service (including company names, brand 
names, logos) appears or is referred to in a programme.” 

 
Ofcom’s guidance on Section 10 of the Broadcasting Code (the “Guidance”) includes 
guidance on promotions and states: 
 
“The promotion may also provide information about price and availability of the 
broadcasting-related service. Such information may also include details of the 
platform or retail service on which the broadcasting-related service is available… 
 
…the primary purpose of the promotion should be to promote the broadcasting-
related service itself: any additional reference regarding how to get that service, e.g. 
a reference to the platform or retail service on which the broadcasting-related service 
is provided, including price information, should not be unduly prominent in the context 
of the promotion.” 
 
Response 
 
Sky said that the rationale for the promotions was to promote the Sky Channels and 
to provide information as to their availability or likely availability that would be of 
benefit to viewers. Sky considered that there was a significant risk that the Sky 
Channels would no longer be available to Virgin Media customers. As a result, Sky 
determined that it would promote the Sky Channels on the Virgin Media cable 
network and also communicate information to viewers of the Sky Channels in cable 
homes about their likely availability. Sky said that it considered that an effective 
method of promoting those channels would be to include a message inviting cable 
viewers to call Virgin Media in support of the Sky Channels. 
 

                                            
3 See paragraph 1.7, Section 1 of the Cross-promotion Code.  



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 8 

The first such promotions were broadcast from 11 to 12 February 2007 (Promotion 
A); they were ceased temporarily when it seemed possible that a deal could be 
concluded for the distribution of the Sky Channels. When negotiations broke down 
again, Sky reintroduced the promotions.  
 
Sky said that Promotions B invited viewers to call Virgin Media to ‘keep’ the Sky 
Channels and provided viewers with information as to how they might otherwise 
receive the channels in the event that they were no longer available to Virgin Media 
customers.  
 
Sky said that Promotions C informed viewers of the availability of the Sky Channels.  
 
Sky said that it broadcast promotions (Promotion D) on the digital satellite feeds of its 
basic and premium channels reassuring viewers of the continued availability of the 
Sky Channels to viewers on that platform in order to counter any viewer confusion. 
 
Accordingly, Sky claimed, the purpose of each of the promotions was to promote the 
Sky Channels and to inform viewers of the availability or likely availability of the Sky 
Channels. Sky said that this objective was consistent with the principle set out in the 
Cross-promotion Code to ensure that cross-promotions on television inform viewers 
of services that are likely to be of interest to them as viewers. Sky argued that it is 
clearly in the interests of viewers that they are informed as to how they can continue 
to view the channels that they like to watch when they are unlikely to be available or 
are no longer available on a particular platform. 
 
Sky also said that the subject of each of the promotions was the Sky Channels and 
programming. The subject of the promotions was neither the digital satellite platform 
nor Sky’s digital retail television service. Sky said that Sky retail television services 
were not given undue prominence; references were brief, factual and, where 
appropriate, balanced between the two competing services, for example, “We want to 
keep Sky channels on air so call Virgin Media if you do too. Or join Sky at 
sky.com/switch”. 
 
Sky said that the message “Join Sky at sky.com/switch” was not unduly prominent. It 
considered it to be “the shortest, simplest and most effective way of providing the 
message that ‘the Sky Channels are now only available from the Sky digital retail 
television service – for more information visit Sky.com’”.  
 
Decision 
 
Broadcasters are able to promote programmes, channels and other broadcasting-
related services in promotional airtime, that is, airtime outside of programmes that is 
not included in the calculation of permitted advertising minutage, provided the 
promotion falls within the scope of the Cross-promotion Code and subject to the 
provisions of that Code.  
 
The ability to promote programmes, channels and other broadcasting-related 
services in promotional airtime is a specific and limited exception to the normal 
advertising minutage rules set out in RADA. As such, the rules permitting this 
exception are interpreted restrictively.  
 
The content of a promotion is also subject to the requirements of the Broadcasting 
Code, including Rule 10.4 which prohibits unduly prominent references to products or 
services.  
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 9 

It is self-evident that the purpose of a promotion must be to promote the channel 
itself (in the case of a self-promotion) or another broadcasting-related service (in the 
case of a cross-promotion). Promotions whose primary purpose falls outside these 
objectives are inconsistent with the Cross-Promotion Code. Further, care should be 
taken that promotions which include material which seeks or appears to seek to 
achieve other objectives is consistent with the Cross-promotion Code. In particular, 
references within promotions to third parties, such as industry competitors, need to 
be treated with care to ensure they are consistent with the Cross-promotion Code.  
 
Ofcom has considered each of the Sky promotions within the legal and regulatory 
framework outlined above and against the Cross-promotion Code and Ofcom’s 
Broadcasting Code, having regard to the Guidance.  
 
Promotion A 
 
Cross-promotion Code 
 
Promotion A was broadcast on the Virgin Media cable network only, while the Sky 
Channels were still available to Virgin Media customers. In contrast with all the other, 
subsequent promotions, Promotion A did not include visual or audio clips of 
programmes, but simply comprised on-screen text, with logos of the Sky Channels, 
and a voiceover. It stated that Virgin Media (referred to in Promotion A as ‘ntl:Virgin’) 
was “doubting the value” of the Sky Channels, that the channels and certain shows 
“could soon disappear” and that viewers could “help” by calling Virgin Media on a 
specified phone number.  
 
Ofcom noted the specific content of the promotion, in particular the references to 
Virgin Media, and the fact that it was broadcast on the Virgin Media cable network 
only. Ofcom also considered Sky’s argument that Promotion A provided viewers with 
information about the likely availability of the Sky Channels. 
 
Ofcom concluded that, irrespective of what Sky’s actual intention may have been, the 
overriding impression given by Promotion A was that it was part of a targeted 
campaign to get viewers to lobby Virgin Media not to drop the Sky Channels. It 
therefore went beyond simply promoting the Sky Channels. 
 
Ofcom concluded that it was not appropriate for what purported to be a promotion for 
the Sky Channels to go beyond promoting a broadcasting-related service in the 
manner described and found Promotion A to be in breach of Rule 1.1 of the Cross-
promotion Code.  
 
Promotions B 
 
Cross-promotion Code 
 
As with Promotion A, Promotions B were broadcast on the Virgin Media cable 
network only, while the Sky Channels were still available to Virgin Media customers. 
Promotions B contained clips of programmes on the Sky Channels and included 
promotional references to those programmes and channels; for example: 
 
“24 hours a day, 7 days a week, every week of the year, Sky Sports News brings you 
the breaking news, interviews and reactions from behind the scenes. Stay in touch 
with your sport with the UK’s only dedicated sports news channel.” 
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 10 

“If there was no Sky One, there’d be no Homer, no Jack, no Others. No losing 
yourself on a Sunday night. No cure for the Monday Blues…No close shaves, no 
cliffhangers, no closure.” 
 
Taken in isolation, these promotional references within Promotions B to the Sky 
Channels and to programmes on those channels did not seem inconsistent with the 
Cross-promotion Code. However, each of Promotions B went on to refer to the 
possibility of Virgin Media ‘dropping’ the Sky Channels and called upon Virgin Media 
customers to call Virgin Media (although a telephone number was not included) to 
urge it to keep the Sky Channels. In addition, one of Promotions B also included the 
following statement: 
 
“Unfortunately, Virgin Media may soon drop Sky channels despite recently raising 
their prices for many customers.” 
 
The overriding impression given by Promotions B was that they were part of a 
targeted campaign to get viewers to lobby Virgin Media not to drop the Sky Channels 
and a call to action to Virgin Media customers to switch to Sky’s retail television 
services. In Ofcom’s view, it was inappropriate in the context of what purported to be 
promotions for the Sky Channels to go beyond promoting a broadcasting-related 
service in the manner described. Ofcom therefore found Promotions B to be in 
breach of Rule 1.1 of the Cross-promotion Code. 
 
Undue prominence 
 
Moreover, Promotions B called upon viewers to “join Sky at Sky.com/switch”. Ofcom 
considered whether this reference to the Sky retail television service was unduly 
prominent in the context of the promotion. 
 
Television platforms and television retail services are not themselves broadcasting-
related services capable of being cross-promoted under the Cross-promotion Code. 
However, they may be mentioned in a promotion for the purpose of informing viewers 
how to access the broadcasting-related service, e.g. a television channel. However, 
as the guidance on undue prominence explains, any reference to the platform or 
retail service on which the broadcasting-related service is provided should not be 
unduly prominent in the context of the promotion. 
 
In deciding whether the references to the Sky retail television service in Promotions B 
were unduly prominent, Ofcom noted that they were made in the context of what 
purported to be promotions of the Sky Channels, yet made pointed statements about 
the possibility of Virgin Media dropping those channels, encouraged viewers to lobby 
Virgin Media (presumably not to drop them and/or to register their dissatisfaction) 
and also encouraged them to switch to the Sky retail television service.  
 
Whilst it is accepted that a reference to a broadcaster’s website may be appropriate 
in a promotion as a means of informing viewers about the availability of the channels 
and/or programmes being promoted, care must be taken to ensure that such a 
reference is not unduly prominent in the particular context in which it is made. 
 
In this case, Promotions B referred viewers to ‘Sky.com/switch’ i.e. the particular 
webpage informing viewers how to switch to Sky. In Ofcom’s view, the reference to 
this specific webpage was a further indication that Promotions B went beyond simply 
informing viewers that the Sky Channels were available on the Sky retail television 
service. In this particular context, Ofcom considered that the message “join Sky at 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 11 

Sky.com/switch” was in fact a call to action in respect of Sky’s retail television 
service. 
 
For these reasons, Ofcom considered that the references in Promotions B to the Sky 
retail television service were unduly prominent in the specific context of the 
promotions and therefore in breach of Rule 10.4 of the Broadcasting Code.  
 
Promotions C 
 
Cross-promotion Code 
 
Promotions C were broadcast on the Virgin Media cable network only, in the days 
immediately following the end of the carriage agreement in respect of the Sky 
Channels. Promotions C included clips of and references to programming from the 
Sky Channels. They also said that Virgin Media had ‘dropped’ the Sky Channels and 
referred viewers to sky.com/switch. 
 
Whilst Promotions C contained no lobbying messages, Ofcom noted that what 
purported to be promotions for the Sky Channels (and programmes on those 
channels) referred directly to a third party, that is, Virgin Media, who was no longer 
carrying the channels and encouraged viewers to switch to Sky’s retail television 
service. The overriding impression of Promotions C is that they did not seek to 
promote the Sky Channels, programmes or broadcasting-related services, but 
instead were a call to action to Virgin Media customers (to whom alone the purported 
promotions were being broadcast) to switch to Sky’s retail television service. 
 
Ofcom concluded that it was not appropriate for what purported to be a promotion for 
the Sky Channels to go beyond promoting a broadcasting-related service in the 
manner described. Ofcom therefore found Promotions C to be in breach of Rule 1.1 
of the Cross-promotion Code.  
 
Undue prominence 
 
Promotions C also included references to the Sky retail television service, such as “to 
get the TV you love back, go to sky.com/switch”. One promotion specifically referred 
to booking a Sky TV installation: 
 
“Since Virgin Media dropped Sky One you may be missing out on brand new 
episodes of 24, Lost and Battlestar Galactica. Don’t worry, if you book your Sky TV 
installation now, you could watch those episodes during our special Easter catch-up 
weekend. It’s easy to switch to Sky and keep the TV you love. Go to Sky.com/switch” 
 
Ofcom considered whether these references to the Sky retail television service were 
unduly prominent in the particular context of the promotions. Whilst Promotions C did 
not include lobbying messages to viewers (in contrast with Promotions B), the 
references to the Sky retail television service were clear and unambiguous ‘calls to 
action’ to viewers to subscribe to the Sky retail television service and accordingly 
went beyond information about the availability of the Sky Channels.  
 
As with Promotions B, Promotions C referred viewers to the Sky.com/switch 
webpage. In Ofcom’s view, the reference to this specific webpage was a further 
indication that Promotions C went beyond simply informing viewers that the Sky 
Channels were available on the Sky retail television service.  
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 12 

For these reasons, Ofcom found Promotions C to the Sky retail television service 
unduly prominent and in breach of Rule 10.4 of the Broadcasting Code.  
 
Promotion D 
 
Promotion D was broadcast in the days immediately following the end of the carriage 
agreement in respect of the Sky Channels. It was broadcast on the Sky digital 
satellite platform and, unlike Promotions A, B and C, was not targeted at existing 
Virgin Media customers. The voiceover included the following words: “You may have 
heard that Virgin Media customers no longer receive some of the Sky channels. But 
don’t worry, as a Sky customer you’ll still be able to watch all your favourite 
programmes…” 
 
Ofcom had some concerns with this promotion. It considered that there may be a fine 
line between promotions which promote programmes, channels and broadcasting-
related services, and promotions which have a different primary purpose. However, 
Ofcom ultimately concluded that, considered in isolation from the other Promotions, 
Promotion D primarily sought to promote the Sky Channels and programmes and 
therefore complied with the Cross-promotion Code.  
 
Nevertheless, Ofcom considered that the reference to Virgin Media as a provider on 
which the channels were not available was against the spirit, if not the letter of the 
Code. Whereas the Code and Guidance do not discuss whether indications as to 
where the broadcasting service is not available are permissible, Ofcom considered it 
was not the intention of the Code to permit such references. In light hereof, Ofcom 
will review both the Code and the Guidance to ensure that Ofcom’s policy objectives 
and the statutory framework in this area are aligned. 
 
Ofcom also concluded that the promotion did not go beyond informing viewers that 
the Sky Channels were available on the Sky retail television service (in particular, the 
promotion did not include any reference to ‘joining’ or ‘switching’ to Sky, as viewers 
were already Sky subscribers) and was therefore not unduly prominent in this 
respect.  
 
Breach of Cross-promotion Code (Promotions A, B and C) 
Breach of Rule 10.4 of the Broadcasting Code (Promotions B and C) 
 
The original findings of the Executive, which found a breach of the Cross-
promotion Code in relation to Promotions A, B, C and D and a breach of Rule 
10.4 of the Broadcasting Code in relation to Promotions B and C, were 
appealed by Sky, leading to a review by the Ofcom Content Board. These 
findings are the result of that review. 
  
Note to broadcasters on cross-promotion: 
 
Broadcasters are reminded that, if promotional content goes beyond what is 
permitted under the Cross-promotion Code and indeed the relevant provisions of the 
Broadcasting Code (in particular Rule 10.4), they must consider whether such 
content may only be broadcast as part of their paid-for advertising allowance. 



13  

Revenant  
Zone Horror, 2 August 2008, 16:00 and 3 August 2008, 12:00 
 
 
Introduction 
 
Zone Horror is a channel which broadcasts free-to-air and specialises in horror films 
and supernatural series. Revenant is an adult vampire comedy set in modern day 
Los Angeles. It is rated as “18” by the British Board of Film Classification. Ofcom 
received five complaints about the adult nature of this film which was broadcast on a 
Saturday and Sunday lunchtime. In particular, viewers expressed concerns about 
graphic vampire imagery, sexual scenes, drug use, and the use of the most offensive 
language (“fuck” and its derivatives).  
 
Ofcom wrote to Zone Horror for its comments under Rule 1.21 (BBFC 18-rated films 
must not be broadcast before 21:00 on any service except pay per view) of the Code.  
 
Response  
 
Zone Horror said it was “extremely embarrassed” the film was broadcast and 
apologised to viewers. It acknowledged the film was not compliant with the Code. 
The broadcaster said Revenant had been restricted to a post-watershed timeslot but 
Zone Horror also wanted an edited version which could be shown at any time and 
asked its editing team for this to be created. In anticipation of this being feasible, the 
film was scheduled for an afternoon transmission. However, after it became clear to 
the channel that the film could not be edited to make the content suitable for a 
daytime slot, Revenant was not removed from the schedule and was broadcast 
uncut. Since this incident occurred, Zone Horror said it has introduced more robust 
compliance procedures.  
 
Decision  
 
As an unedited 18-rated film, the content of Revenant was wholly unsuitable for 
broadcast in the afternoon. There were numerous uses of the most offensive 
language including frequent and multiple references to “fuck” and its derivatives, 
such as “motherfucker”, and one use of “cunt”. In addition there were: violent and 
bloody scenes of death involving vampires including a scene where one vampire’s 
head was cut off with a saw; overtly sexual scenes involving nudity and 
representations of sex; a sequence which appeared to take place at a vampire sado-
masochism club where non-vampires were bound and gagged; and drug scenes, 
such as a vampire lighting a crack spoon and various characters sniffing aerosol 
cans from a paper bag.  
 
We acknowledge and welcome the steps introduced by Zone Horror to improve 
compliance. However, Ofcom was particularly concerned that after the original 
broadcast, the film was repeated on the next day. This was a serious breach of the 
Code, all the more unacceptable because the broadcaster was informed before 
broadcast that the programme could not be edited to make it comply with the Code.  
 
Breach of Rule 1.21 



14  

Always Crashing in the Same Car 
Turner Classic Movies, 28 July 2008, 14:45  
 
 
Introduction 
 
Turner Classic Movies (“TCM”) is a niche film channel that shows classic films and 
dramas aimed at an older adult audience. Always Crashing in the Same Car is a 10 
minute film that received second prize in TCM’s 2007 “Classic Shorts” film 
competition. 
 
One viewer was concerned that the film contained the following strong language: 
“fuck”, “fucked” and “shit”. The viewer was concerned that such language should 
appear before the watershed, when young and pre-school children might have been 
in the audience. On reviewing a recording of the material provided by TCM, Ofcom 
noted that the film contained over 20 separate examples of strong language, and that 
as well as the above, there were several uses of “cunt” and ”cunting”.  
 
Ofcom wrote to TCM, asking it to respond under the following Rules: 1.14 (the most 
offensive language must not be broadcast before the watershed), and 2.3 (material 
that may cause offence must be justified by the context). 
 
Response 
 
TCM said that the scheduling of the film before the watershed was a human error by 
a freelance scheduler. TCM added that, since this error had occurred, the channel 
had changed its internal scheduling procedures to make sure all schedules, 
completed by a person covering for a permanent scheduler, are checked and 
approved prior to transmission. 
 
Decision 
 
Ofcom’s research confirms that most viewers find “cunt” and “fuck” and their 
derivatives some of the most offensive language. TCM, despite being a channel 
aimed at an adult audience, must take account of the fact that there is a reasonable 
chance of children watching the channel in the afternoon during the school holidays, 
which is when this film was broadcast. Ofcom welcomes the admission by TCM of 
the compliance error in this case and that it has tightened up compliance procedures. 
The repeated use of the most offensive words before the watershed was, however, a 
clear breach of Rule 1.14. 
 
In general, offensive material can be broadcast, so long as it is justified by the 
context. Given factors such as the time of broadcast, the effect that the material 
might have had on viewers who may have come across the material unawares, and 
the lack of any warning to viewers, Ofcom considered that the broadcast of this 
offensive material was not justified by the context, and was therefore a breach of 
generally accepted standards. Therefore Rule 2.3 was also breached. 
 
Breach of Rules 1.14 and 2.3



15  

The BRMB Breakfast 
BRMB (Birmingham), 2 July 2008, 05:00 
 
 
Introduction 
 
Throughout the breakfast show on BRMB the presenters trailed an “Aldi taste test”. 
This test, which compared Aldi products to other brands, was run as the final feature 
in the programme. One of the show’s two regular presenters blind-tasted a selection 
of branded groceries and compared them with Aldi’s ‘own brand’ equivalent products. 
In each case she had to pick her favourite. The other presenter introduced the results 
of the test by saying: 
 

“Everybody’s skint at the moment, aren’t they? I think it’s fair to be said… Your 
shopping bills get more and more ridiculous, fuel gets more and more ridiculous, so 
we thought we’d help you out with this, ’cos obviously it’s all over the papers and 
everything about … Aldi and how cheap it is. And I’ve been converted … and it 
really – right – just, just – can’t remember the exact prices, but I think the Kellogg’s 
Fruit and Fibre is a couple of quid – about two-thirty or something. The Aldi 
version’s about 99p. The yoghurts – I think Muller’s about 60p. One of theirs is 
about thirty and the tea is – well, what about Tetley? That’s a couple of quid isn’t it 
and I think it’s about a pound or something. So it’s a lot cheaper.” 

 
The presenter who had sampled the groceries was told that she had favoured the 
branded tea (Tetley), which did not surprise her, as she claimed to be “a connoisseur 
of tea.” When the presenter was told that she had chosen the branded cereal 
(Kellogg’s), she said: “…seriously, since the milk has gone in, I have changed my 
mind.” On being told that she had chosen Aldi’s own brand yoghurt, the presenter, 
who did not normally like yoghurt, replied and the following exchange took place:  
 

Presenter 1: “…do you know what? I would shop here and I would buy this…”  
Presenter 2: “So we’re saying … two out of three then for Aldi … and you’ve 

saved yourself a fair few quid there. You really ought to start 
mate.”  

Presenter 1: “I’m coming with you. I’ll come – no, definitely, if it’s this nice, I’m 
coming up there.”  

 
She was then told that Aldi had called the station during the tasting to invite her to the 
local store, to which she responded that her son had been on a trip to Aldi with the 
Beaver Scouts. The other presenter then said that he had seen a Sainsbury’s 
employee shopping at Aldi’s store in Shirley. He presumed that the employee would 
have received discount at Sainsbury’s and concluded that Aldi was still cheaper, 
which “speaks volumes.”  
 
A listener was concerned that the presenters “constantly talked up the value of Aldi 
stores, against all competition…” 
 
GCap Media plc (“GCap”), which operates BRMB, told Ofcom that the feature “was 
not the subject of a commercial arrangement with Aldi.” Ofcom therefore requested 
GCap’s comments with regard to the following Code Rules:  
 

• 10.3, which prohibits the promotion of products and services in programmes; 
and 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 16 

• 10.4, which prohibits undue prominence being given to products and services 
in programmes.  

 
Response 
 
With reference to Rule 10.3 of the Code, GCap did not consider that Aldi products 
were being promoted in the feature, as “they were not chosen as the favourites on 
each occasion” and “were not particularly favoured above other products.” 
 
With reference to Rule 10.4 of the Code, GCap considered that the references to Aldi 
and its products were editorially justified in the context of the breakfast show’s 
ongoing topical discussions concerning the credit crunch and rising prices – in 
particular, low cost supermarkets, ways to beat price rises and cutting petrol and 
energy costs. The broadcaster said that there had been a story in most national 
papers about how supermarkets were operating in the current economic climate. It 
added that, as one of the breakfast show’s presenters was “perceived by listeners as 
being wealthy and somewhat flashy”, he had decided to try shopping at a low price 
supermarket. Having done so, he decided to ask his co-presenter to carry out a ‘taste 
test’, comparing Aldi’s own groceries with other brand products, to show that 
“unbranded, low cost products can be of equal quality to their branded rivals, and as 
such listeners could save money without compromising on quality.” GCap accepted 
that BRMB could have compared branded products with other supermarkets’ own 
groceries. However, given the above context, Aldi was chosen, as “it is perceived to 
be a particularly ‘low cost’ supermarket.”  
 
GCap also noted that the Aldi groceries featured in the programme were given no 
greater prominence than the branded products to which they were compared. 
 
Decision 
 
There may be editorial justification for comparing products on air - for instance, in a 
review item or programme, comparing the features of one brand’s product with 
another or taste testing a brand’s range of products against another’s. However, such 
editorial should avoid any overt promotion or undue prominence of specific brands 
and/or their associated products/services.  
 
In this case, there was clearly editorial justification for the feature, which was 
presented in the context of cost-cutting in the current economic climate. A low-cost 
supermarket’s products were compared with other branded products in terms of both 
their cost and taste. However, Ofcom considered that the manner in which Aldi’s 
products, and in particular, the Aldi brand overall, were featured in this item went 
beyond what was editorially justified in the circumstances.  
 
Ofcom noted GCap’s argument that the final ranking of Aldi groceries in the “Aldi 
taste test” meant this particular feature was not promotional of Aldi’s products. We 
disagree. The purpose of Rule 10.3, which prohibits the promotion of products or 
services in programmes, is to maintain the distinction between advertising and 
programming. Ofcom accepts that a presenter may refer positively to a product or 
service on air and that such endorsement may not necessarily be promotional (for 
example, a presenter may say, in passing, how he has just enjoyed watching a newly 
released film). However, Ofcom considers that the item contained frequent and 
strong positive personal endorsement by both presenters of Aldi and its products, in 
terms of their quality and relative price (e.g. “…two out of three then for Aldi … and 
you’ve saved yourself a fair few quid there”).  
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 17 

Crucially, within this positive endorsement, the presenters encouraged listeners to 
purchase from Aldi, for example: 

 
“I would shop here, and I would buy this”;  
 
“…I’ve been converted…”;  
 
 “…You really ought to start mate”; and 
 
 “I’m coming with you…”.  
 

Ofcom therefore considers that, in not only positively endorsing Aldi and its products, 
but also encouraging listeners to shop at Aldi, the feature was in breach of Rule 10.3 
of the Code. 
 
With regard to Rule 10.4 of the Code, Ofcom noted that no other low-cost 
supermarket’s products were featured. In addition to the numerous references to Aldi 
products, the presenters made a number of comments about the Aldi brand overall. 
Ofcom also noted the title of the feature (“Aldi taste test”), which gave the impression 
that it was sponsored by Aldi (which was not, in fact, the case).  
 
The cumulative effect of these elements of the feature, in combination with the 
personal positive endorsement of Aldi and its products throughout the item by the 
presenters, resulted in the references to Aldi and its products being unduly 
prominent, in breach of Rule 10.4 of the Code. 
 
Breach of Rules 10.3 and 10.4



18  

Bang Babes 
Tease Me 2, 17 March 2008; 21:00–22:00 
 
 
Introduction 
 
Bang Babes is free-to-air unencrypted programming available on the channels Tease 
Me and Tease Me 2 and situated in the adult section of the Sky electronic 
programme guide (“EPG”). The channel broadcasts programmes based on 
interactive ‘adult’ chat services: viewers are invited to contact on-screen presenters 
(“babes”) via premium rate telephony services (“PRS”). The female presenters dress 
and behave provocatively. 
 
Ofcom received a complaint about the broadcast on Tease Me 2 on 17 March 2008. 
It alleged that the broadcast showed simulated masturbation and full screen images 
of bare breasts and nipple stimulation before 22:00.  
 
Ofcom viewed the material. It noted that the broadcast on Tease Me 2 on 17 March 
from 21:43 showed prolonged close-ups and full screen images of the presenter’s 
breasts and nipples, which were continuously massaged and stimulated and thrust 
into the camera. In addition, the presenter was shown lying on her back with her legs 
apart rubbing and touching her genital area outside of her underwear in a sexual 
manner before 22:00. There was also a brief sequence where the presenter placed 
her hands inside her underwear. These sequences were all of a highly sexualised 
nature.  
 
Ofcom sought comments from the Licensee in respect of Rules 2.1 (generally 
accepted standards) and 2.3 (material which may cause offence must be justified by 
context) of the Code.  
 
Response 
 
The broadcaster stated that the close-up images of the presenter’s naked breasts 
had not been shown until after 21:30 and this scheduling was in line with its own 
internal procedures and those of the Participation Television Broadcasters 
Association (“PTVBA” or “the Association”)1. The broadcaster conceded that there 
had been a brief instance of simulated masturbation which contravened its internal 
procedures. Production staff and presenters had been advised that simulated 
masturbation was unacceptable and the broadcaster stated this would not recur.  
 
In summary the broadcaster argued that overall the content of the broadcast did not 
exceed generally accepted standards, given the context of the time of broadcast, the 
channel and its positioning in the adult section of the EPG and audience 
expectations. It also added that since these broadcasts occurred some time ago 
tighter compliance procedures were now in place to ensure that such material would 
not be shown again.  
 
Decision 
 
It is a requirement of the Code that content which is considered to be ‘adult-sex’ 
material must be PIN protected and encrypted (Rule 1.24). In this case, Ofcom 

                                            
1 The PTVBA is a not-for-profit trade association that represents a number of licensees from 
various participation TV sectors, including ‘adult’ chat TV channels 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 19 

carefully considered whether the content complained of was ‘adult-sex’ material. It 
concluded that in this case it clearly was not. This decision was reached taking all the 
relevant circumstances into account, including the sexual explicitness and nature of 
the images (including such factors as their frequency, length and editing) and 
language, the purpose of broadcasting this material and the overall context in which it 
was broadcast. In terms of the complaint about simulated masturbation, Ofcom noted 
that the broadcaster had stressed that a presenter acted briefly outside its own 
internal procedures on 17 March 2008 and that, since then, staff had received further 
compliance training. Broadcasters must note, as Ofcom has made clear on a number 
of occasions, that it is unacceptable to show simulated or real masturbation in the 
context of free-to-air ‘adult’ chat television services.  
 
As regards Rules 2.1 and 2.3 and the 17 March broadcast, Ofcom acknowledges that 
the images and language on Tease Me 2 were materially less explicit than in a 
number of examples of free-to-air ‘adult’ chat service content that it has previously 
investigated. Ofcom concern on this occasion focussed on the content and the time 
of broadcast. 
 
The prolonged and close-up full-screen shots of the presenter stimulating and 
massaging her bare breasts, pinching her nipples and shaking them to camera, were 
in Ofcom’s opinion highly sexualised and not suitable for broadcast before 22:00. The 
images of the presenter lying on her back with her legs open, briefly simulating 
masturbation, and stroking her semi-naked body were also not acceptable before 
22:00. All these images in Ofcom’s view were sexually provocative and of a 
physically intrusive nature so as to be offensive, and in breach of generally accepted 
standards on a free-to-air channel in the adult section of the EPG shown before 
22:00.  
 
The location of the channel in the ‘adult’ section of the EPG and the existence of 
parental controls, are not sufficient in Ofcom’s view to justify broadcast of such 
content before 22:00. The broadcast therefore breached Rules 2.1 and 2.3. 
 
Breach of Rules 2.1 and 2.3



20  

Vision for Israel 
Revelation TV, 18 April 2008, 15:00 
______________________________________________________________ 
 
Introduction 
 
Revelation TV is a religious channel that often features discussion and personal view 
programmes which from time to time engage viewers with challenging debates on 
topical issues. Ofcom received one complaint from a viewer who alleged that an 
edition of the programme Vision for Israel presented by theologian, teacher and 
author Dan Juster, made abusive and inappropriate comments regarding Islam. 
Ofcom noted that, during this hour-long programme which compared the Christian 
and Muslim faiths, Dan Juster stated [it was his belief that]: “Islam cannot be defined 
as a peaceful, loving religion…Islam enforces its own viewpoint through the power of 
the sword through death…” and “Islam believes that violence is a legitimate means to 
establish and extend Islam”.  
 
Ofcom asked the Licensee, Revelation TV Limited, to comment under Rule 4.1 of the 
Code (Broadcasters must exercise the proper degree of responsibility with respect to 
the content of programmes which are religious programmes).  
  
Response 
 
Revelation TV responded that the programme was a lecture given by Dan Juster at a 
conference in Israel in 2007. The lecture was entitled Israel, Islam and the Church. It 
said that Dan Juster is a Master of Divinity who has taught in various universities and 
colleges in the USA, Korea, Brazil and Hungary. The broadcaster continued that this 
programme was one of a series of seven and that, having viewed the previous six 
editions of the series and found them to be compliant with the Code, it was lulled into 
a false sense of security with respect to this seventh episode and did not view it for 
compliance prior to transmission.  
 
The broadcaster continued that if it had been aware of the programme’s content it 
would either not have shown it, or would have arranged a discussion/debate on the 
issues raised, since it was aware that as a religious television channel it had many 
viewers who were sympathetic to the Muslim faith. It concluded its response by 
stating that it was increasingly engaging with its viewers through debate and dialogue 
and had recently hosted a debate, on the role of women in Islam and Christianity, 
where the Muslim point of view was presented by a respected Imam.  
 
Decision 
 
In forming its decision, Ofcom bore in mind the fact that broadcasters have a right to 
freedom of expression which includes the broadcaster’s right to transmit and the 
audience’s right to receive creative material, information and ideas without 
interference but subject to restrictions proscribed by law and necessary in a 
democratic society. This right is enshrined in the European Convention on Human 
Rights. Broadcasters should therefore always take care to ensure that material it 
transmits is in accordance with both the general law and the Code.  
 
The comments made in this programme described above were said in the context of 
a specialised religious programme made for a particularly niche and predominantly 
Christian audience. Ofcom has always considered that it is possible for the follower 
of one religion to reject or critique other religions in the course of sermonising or 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 21 

proselytising and remain within the requirements for Rule 4.1. However, this Code 
Rule requires broadcasters to exercise the proper degree of responsibility when, for 
example, using hyperbole which may include more extreme views which could be 
deemed offensive to people in the audience who hold different views and beliefs.  
 
In Ofcom’s view it was a serious compliance error that Revelation TV did not review 
the content of this programme prior to transmission. As a consequence of this, the 
broadcaster was not able to put the potentially offensive comments into context. The 
broadcaster therefore did not exercise the proper degree of responsibility with 
respect to the content of this religious programme as required by Rule 4.1. 
 
The programme was in breach of Rule 4.1 of the Code.  
 
Breach of Rule 4.1 



22  

Resolved 
 
Listener competition 
Clive Warren afternoon programme, Century Northwest, 15 July 2008, 14:00 
 
 
Introduction 
 
Century Northwest is a commercial radio station serving the north west of England. 
 
On 15 July 2008 the station ran a competition for listeners to win tickets to a local 
event. In the competition a brief excerpt from a song was played with a word 
removed. Listeners were invited to send a premium-rated text message containing 
the missing word, by using a text short code. On this occasion the missing word was 
‘love’. 
 
The following day GMG Radio, the station’s parent group, contacted Ofcom to 
explain that through an oversight the word ‘love’ was also used by the station on all 
station short codes for its online dating service. Because of this some listeners’ texts 
would not have been entered for the competition. The presenter had not been aware 
that ‘love’ was a text keyword used by the station for other purposes. 
 
Ofcom sought GMG’s further comments in respect of Rule 2.11 (competitions should 
be run fairly). 
 
Response 
 
GMG said that 230 text entries had been wrongly excluded. All had been notified by 
the station by text and telephone within hours of the competition closing advising of 
the error and asking entrants to contact Century to supply details so that refunds 
could be made. 
 
26 entrants responded. Of these, 13 requested refunds, which were made; two asked 
for the charge to be donated to the station’s charity; and the remainder contacted the 
broadcaster but did not require refunds. Century had received no complaints from 
those contacted or from any other listeners. In addition, an apology was broadcast in 
the same show the following day and included an explanation that excluded entrants 
would be contacted for refunds. (Ofcom was sent a recording of the statement as 
broadcast.) 
 
GMG stressed that they had approached Ofcom to seek guidance in order to fully 
maintain complete transparency and honesty. GMG said that everything possible had 
been done, as soon as possible, to remedy the situation. The error was a mistake 
that had never happened before on any of GMG’s stations and services. The 
problem had subsequently been rectified by staff now being told to check directly with 
the GMG digital team and run a test of the competition mechanic before broadcast. 
 
Decision 
 
Ofcom welcomed the broadcaster’s very swift action in putting right the problem, 
effecting refunds and publicising the actions being taken. We also acknowledge 
GMG’s immediate notification of the matter to Ofcom and the openness and 
efficiency with which it dealt with Ofcom’s further enquiries. It is evident that the error 
was wholly inadvertent and deeply regretted by the broadcaster. 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 23 

 
 
For these reasons, Ofcom has concluded that the issue is resolved. 
 
Ofcom wishes to remind all licensees that the greatest care must be taken where 
listeners and viewers are invited to take part in competitions. Code breaches can 
arise from errors, however inadvertent. Broadcasters are reminded that Guidance to 
Section 2 of the Code deals extensively with competitions. 
 
Resolved 



24  

Fairness and Privacy cases 
 
Not upheld 
 
Complaint by Lady Jane Ann Winterton, MP  
North West Tonight, BBC1 North West, 4 February 2008 
 
 
Summary: Ofcom has not upheld this complaint of unwarranted infringement of 
privacy made by Lady Jane Ann Winterton MP. 
 
Lady Winterton’s complaint was considered by the Executive Fairness Group. 
 
In summary Ofcom found that: 
 
• Lady Winterton did not have a legitimate expectation of privacy in relation to the 

recording of footage of her home in that it did not appear to have physically 
disturbed or materially restricted the private and family life of the complainant 
since Lady Winterton was not at home at the time of the recording. Nor in 
Ofcom’s opinion did the footage recorded contain any inherently private or 
particularly sensitive information about the complainant that was not already 
available to the general public in that only the exterior of the property was filmed. 
In Ofcom’s view the filming of the property in these circumstances was not 
intrusive into the conduct of Lady Winterton’s personal and family life. 

 
• Lady Winterton did not have a legitimate expectation of privacy in relation to the 

broadcast of footage of her home since this footage, which included only external 
shots of the property, disclosed nothing of a private nature. Furthermore the 
location of her home (which was already in the public domain) was not disclosed 
in the programme.  

 
• Given this, Ofcom found that Lady Winterton’s privacy was not infringed in either 

the making or the broadcast of the programme and it was not necessary for it to 
consider whether any infringement was warranted.  

 
Introduction 
 
On 4 February 2008 North West Tonight, the BBC regional news programme, 
included a report alleging that Lady Jane Ann Winterton and her husband, Sir 
Nicholas Winterton, (both of whom are MPs) were “ripping off the tax payer by 
claiming expenses for their London flat”. The report stated that the couple had paid 
off the mortgage on the London flat six years prior to the broadcast but had then 
transferred it into a trust (with three trustees, two of whom were Lady and Sir 
Nicholas Winterton) so that they could claim for the rent for the flat (which was paid 
to the trust) through their Parliamentary expenses.   
 
The report included external shots of the complainant’s house in Cheshire (one of 
which showed the reporter ringing the doorbell) with the following commentary:  
 
“They weren’t at their Cheshire home today and their London office told us they 
wouldn’t be explaining themselves on camera”. 
 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 25 

The report then included comments from Martin Bell (the journalist and former MP for 
Tatton), a representative from the charity “Church Action on Poverty” and two people 
living within Sir Nicholas Winterton’s Macclesfield constituency before quoting 
sections of a written statement made by Lady Winterton and her husband. 
 
Lady Winterton complained to Ofcom that her privacy was unwarrantably infringed in 
the making and the broadcast of the programme. 
 
The Complaint 
 
Lady Winterton’s case 
 
In summary, Lady Winterton complained that her privacy was unwarrantably infringed 
in the making of the programme in that: 
 
a) Her home was filmed without her consent. By way of background the complainant 

noted that the reporter approached the front door of her home in order to try to 
gain an interview with the camera rolling.  

 
In summary, Lady Winterton complained that her privacy was unwarrantably infringed 
in the broadcast of the programme in that: 
 
b) Footage of her home was broadcast without her consent. By way of background 

the complainant noted that the footage was of the reporter approaching the front 
door of her home in order to try to gain an interview.  

 
The BBC’s case 
 
In summary the broadcaster responded to the privacy complaint made by Lady 
Winterton as follows:  
 
By way of background to its response to both heads of complaint the BBC said, that 
the story was of considerable public interest and the local BBC news outlet North 
West Tonight was anxious to give it due coverage including any comment from either 
the complainant or her husband. The BBC said that having previously failed to 
contact either Lady Winterton or her husband through their London parliamentary 
offices, their constituency offices and their London flat, the programme makers 
decided to try to contact them by sending a reporter to their home in Cheshire. The 
BBC said that the reporter was filmed approaching the front door of the property. It 
said that the shot of this which was broadcast lasted just five seconds and was 
accompanied by the explanation that the Wintertons were not at their Cheshire home 
and that their London office had said they would not be explaining themselves on 
camera. The BBC also said that wider shots were used in the programme as the 
backdrop to a piece to camera by the reporter but that these were non-specific in 
terms of identifying the property.  
 
a) The BBC did not consider that the programme unwarrantably infringed Lady 

Winterton’s privacy in the making.  
 

The broadcaster argued that an individual’s privacy may only be breached in 
respect of their place of residence if information about that person’s private 
address (information about which that person had a reasonable expectation of 
privacy) is imparted so that anyone watching the programme which includes that 
information is given a clear indication of where the individual lives. The BBC said 
that while this information could be imparted in the broadcast of a programme 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 26 

which includes footage of a private residence it could not be imparted through the 
filming of this footage because the filming itself involves no dissemination of 
information about the individual’s private address. 
 
The BBC accepted that, in principle, it was possible for a reporter approaching 
someone’s home with the camera rolling to infringe that person’s privacy but 
argued that the breach in such a situation would lie in filming the individual rather 
than in filming anything leading up to the filming of the individual. The broadcaster 
said that that this was not the situation in this case because neither the 
complainant nor her husband were filmed.  
 

b) The BBC did not consider that the programme unwarrantably infringed Lady 
Winterton’s privacy in the broadcast.  
 
The BBC again argued that in the circumstances of this complaint, a breach of 
privacy must involve the dissemination of information about the complainant’s 
private address and that this must be information in respect of which the 
complainant had a reasonable expectation of privacy. It said that in this case the 
report included no specific information about the complainant’s address, that only 
the name of the county was given and that there were no visual clues as to the 
location of the property.  
 
The BBC also said that in any case the complainant’s home address was already 
in the public domain by virtue of Sir Nicholas Winterton’s listings in Who’s Who 
(the BBC acknowledged that Sir Winterton had removed his address from Who’s 
Who in 2008 but noted that it had been included in the 2007 edition) and two 
recent articles one in The Daily Mail and the other on The Evening Standard’s 
website (the broadcaster provided copies of these). 

 
Decision 
 
Ofcom’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio 
services, of standards which provide adequate protection to members of the public 
and all other persons from unfair treatment and unwarranted infringement of privacy 
in, or in the making of, programmes included in such services.  
 
Where there appears to have been unfairness in the making of the programme, this 
will only result in a finding of unfairness, if Ofcom finds that it has resulted in 
unfairness to the complainant in the programme as broadcast. 
 
In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that the application 
of these standards is in the manner that best guarantees an appropriate level of 
freedom of expression. Ofcom is also obliged to have regard, in all cases, to the 
principles under which regulatory activities should be transparent, accountable, 
proportionate and consistent and targeted only at cases in which action is needed.   
  
Lady Winterton’s complaint was considered by Ofcom’s Executive Fairness Group. In 
reaching its decision, Ofcom carefully considered all the relevant material provided 
by both parties. This included a recording of the programme as broadcast, together 
with a transcript, and both parties’ written submissions. 
 
In Ofcom’s view, the line to be drawn between the public’s right to information and 
the citizen’s right to privacy can sometimes be a fine one. In considering complaints 
about the unwarranted infringement of privacy both in relation to the making and the 
broadcast of the programme, Ofcom must consider two distinct questions: First, has 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 27 

there been an infringement of privacy? Secondly, if so, was it warranted? This is in 
accordance with Rule 8.1 of Ofcom’s Broadcasting Code “the Code” which states 
that any infringement of privacy in programmes or in connection with obtaining 
material included in programmes, must be warranted”.  
 
a) Ofcom considered Lady Winterton’s complaint that her privacy was infringed in the 

making of the programme in that her home was filmed without her consent.  
 

In considering this part of the complaint Ofcom took account of Practice 8.5 of the 
Code which states that any infringement of privacy in the making of a programme 
should be with the person’s consent or be otherwise warranted. The Code 
indicates that the word “warranted” in the context of justifying an infringement of 
privacy has a particular meaning. It means that a broadcaster must be able to 
demonstrate why the infringement was justified and, if the justification put forward 
is in the public interest, why in the particular circumstances of the case, the public 
interest outweighed the complainant’s right to privacy.  
 
Ofcom first considered whether Lady Winterton had a legitimate expectation of 
privacy in the circumstances in which her home was filmed.  
 
Having examined the footage in question, Ofcom recognised Lady Winterton’s 
observation within her complaint that a section of the recorded footage was of the 
reporter as he approached the front door of the property. However, in Ofcom’s 
view there was no reason why the filming of the reporter’s approach to the front 
door of the property would have infringed Lady Winterton’s privacy to any degree 
greater than might have been the case had a member of the general public 
approached the door using the same pathway. In reaching this conclusion Ofcom 
noted that the approach to the front door of the property by the programme 
makers did not appear to physically disturb or materially restrict the private and 
family life of the complainant in that Lady Winterton was not at home at the time. 
Nor in Ofcom’s opinion did the footage recorded of this approach contain any 
inherently private or particularly sensitive information about the complainant that 
was not already available to the general public in that only the exterior of the 
property was filmed. As a result Ofcom concluded that the filming of the property 
in these circumstances was not intrusive into the conduct of Lady Winterton’s 
personal and family life.  
 
Taking into consideration all of the factors above, Ofcom found that Lady 
Winterton did not have a legitimate expectation of privacy in relation to the filming 
of the outside of her home in these specific circumstances. Given this Ofcom 
therefore found that Lady Winterton’s privacy was not infringed in the making of 
the programme, and it was not necessary for Ofcom to further consider whether 
any infringement of privacy was warranted.  
  

b) Ofcom considered Lady Winterton’s complaint that her privacy was infringed in the 
broadcast of the programme in that footage of her home was included without her 
consent.  

 
In considering this part of the complaint Ofcom took account of Practice 8.6 of the 
Code which states that if the broadcast of a programme would infringe the privacy 
of a person consent should be obtained before the relevant material is broadcast, 
unless the infringement of privacy is warranted. It also took particular account of 
Practice 8.2 of the Code which states that information which discloses the location 
of a person’s home or family should not be revealed without permission, unless it 
is warranted. 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 28 

 
Ofcom considered whether Lady Winterton had a legitimate expectation of privacy 
in relation to her complaint that the location of her home was disclosed in the 
programme.  
 
It recognised that there is an expectation that a broadcaster should not disclose 
the location of a person’s home or family unless it is warranted.  
 
Ofcom noted that only exterior shots of the house were included in the broadcast 
footage, that no house number, house name or street name was disclosed and 
that no mention of the location of the house was made other than that it was in 
Cheshire. In Ofcom’s view only those already familiar with the property would 
have been able to identify it from the footage broadcast in the programme.  
 
Ofcom also observed that the fact that Lady Winterton was married to Sir Nicholas 
Winterton and the details of Sir Nicholas Winterton’s home address were already 
in the public domain via Sir Nicholas’ entry to the 2007 edition of Who’s Who and 
two newspaper articles published prior to the broadcast and provided by the 
broadcaster. 
 
In these circumstances Ofcom considered that the complainant did not have a 
legitimate expectation of privacy with regard to the broadcast of footage of Lady 
Winterton’s property. Given this, Ofcom therefore found that Lady Winterton’s 
privacy was not infringed in the broadcast of the programme, it was not necessary 
for Ofcom to further consider whether any infringement of privacy was warranted.  
 

Accordingly Ofcom has not upheld Lady Winterton’s complaint of unwarranted 
infringement of privacy in the making and broadcast of the programme.  



29  

Other Programmes Not in Breach/Resolved 
 
8 October 2008 to 21 October 2008 
 
Programme Trans 

Date 
Channel  Category No of 

Complaints 
3 Minute Wonder: Frieze Films 
2008 - Road Movie 

13/10/2008 Channel 4 Violence 3 

3 Minute Wonder: Subverting the 
City 

30/09/2008 More4 Crime 
(incite/encourage) 

1 

Al Murray's Happy Hour 10/10/2008 ITV1 Undue Prominence 1 
Alan Brazil / Jon Gaunt 25/09/2008 Talksport Generally Accepted 

Standards 
1 

Ann Widdecombe Versus  
The Diet Industry 

25/09/2008 ITV1 Due Impartiality/Bias 1 

BBC Breakfast 24/09/2008 BBC1 Religious Offence 1 
BBC News 02/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

BBC News 03/10/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Big Brother's Little Brother 15/08/2008 E4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Blowdown: Explosive 
Engineering (Trailer) 

11/09/2008 National 
Geographic 

Generally Accepted 
Standards 

1 

Boursin sponsorship of ITV 
Drama 

n/a ITV3 Inaccuracy/Misleading 1 

Britain's Best Dish 20/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Britain's Whitest Family 03/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Calendar News 06/10/2008 ITV1 
(Yorkshire) 

Dangerous Behaviour 1 

Carling Cup - Newcastle Utd v 
Tottenham Hotspur 

24/09/2008 Sky Sports2 Generally Accepted 
Standards 

1 

Cartridge World sponsorship n/a ITV4 Inaccuracy/Misleading 1 
Channel 4 News 17/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 

Standards 
1 

Channel 4 News 29/09/2008 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
Channel 4 News 06/10/2008 Channel 4 Inaccuracy/Misleading 1 
Chateau Monty 04/09/2008 Channel 4 Offensive Language 1 
Chris Moyles Show 28/08/2008 BBC Radio 1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Chris Moyles Show n/a BBC Radio 1 Substance Abuse 1 
Christian O'Connell 20/10/2008 Absolute Radio Generally Accepted 

Standards 
1 

Coming of Age 30/09/2008 BBC Three Sex/Nudity 1 
Coronation Street 13/10/2008 ITV2 Dangerous Behaviour 3 
Coronation Street 17/10/2008 ITV1 Substance Abuse 2 
Coronation Street 17/10/2008 ITV1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Coronation Street 12/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Cricket 07/08/2008 Sky Sports 1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Crunch Time: Tonight 22/09/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

2 

Crunch Time: Tonight 22/09/2008 ITV1 Due Impartiality/Bias 1 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 30 

Cutting Edge: Bobski the Builder 16/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Cutting Edge: Bobski the Builder 
(Trailer) 

13/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Dom Joly 11/10/2008 Absolute Radio Generally Accepted 
Standards 

1 

Dude, Where's My Car? 29/09/2008 Five Advertising 1 
Eastenders 07/10/2008 BBC1 Sex/Nudity 13 
Eastenders 14/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Eastenders 14/10/2008 BBC1 Substance Abuse 1 
Eastenders 07/10/2008 BBC1 Religious Offence 1 
Eastenders 07/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Emmerdale 07/10/2008 ITV1 Violence 1 
Emmerdale 23/09/2008 ITV1 Substance Abuse 1 
Five News 30/09/2008 Five Generally Accepted 

Standards 
1 

Frank Skinner Live at the 
Birmingham Hippodrome 

17/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Friday Night with Jonathan Ross 03/10/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Friday Night with Jonathan Ross 19/09/2008 BBC1 Religious Offence 1 
GMTV 01/10/2008 ITV1 Due Impartiality/Bias 1 
GMTV 30/09/2008 ITV1 Use of Premium Rate 

Numbers 
1 

GMTV 01/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

GMTV competitions n/a ITV1 Use of Premium Rate 
Numbers 

1 

Gay to Z 10/10/2008 Channel 4 Sex/Nudity 4 
Going for Gold n/a Five Competitions 2 
Graham Mack in the Morning 15/09/2008 TFM 96.6 FM Sex/Nudity 1 
Guinness sponsorship 05/09/2008 More4 Generally Accepted 

Standards 
1 

HD promotion 10/07/2008 Sky Two Inaccuracy/Misleading 1 
Harry & Paul 10/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Harry & Paul 26/09/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Harry Potter and the Goblet of 
Fire 

05/10/2008 ITV1 Offensive Language 2 

Harveys Sponsorship / 
Coronation Street 

n/a ITV1 Religious Offence 1 

Heart FM Competition 07/09/2008 Heart FM Competitions 1 
Hell's Kitchen USA 13/10/2008 ITV2 Generally Accepted 

Standards 
1 

Hirsty's Daily Dose 12/09/2008 Galaxy 105 FM Sex/Nudity 1 
Hollyoaks 04/09/2008 E4 Violence 2 
Hollyoaks 05/09/2008 Channel 4 Violence 15 
Hollyoaks 02/10/2008 E4 Sex/Nudity 1 
Hollyoaks 01/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 

Standards 
1 

Hollyoaks n/a Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Home and Away 17/10/2008 Five Generally Accepted 
Standards 

1 

Hostel 25/09/2008 Five Violence 2 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 31 

How Not To Decorate 23/09/2008 Five Offensive Language 1 
How Not to Decorate 30/09/2008 Five Offensive Language 1 
ITV News 20/10/2008 ITV1 Dangerous Behaviour 2 
Jamie's Ministry of Food 30/09/2008 Channel 4 Offensive Language 16 
Jamie's Ministry of Food 07/10/2008 Channel 4 Offensive Language 1 
Jamie's Ministry of Food 14/10/2008 Channel 4 Offensive Language 5 
Jimmy Carr: Stand Up 26/09/2008 Channel 4 Generally Accepted 

Standards 
1 

KNTV - Philosophy 16/10/2008 Channel 4 Animal Welfare 1 
Katie & Peter: The Next Chapter 25/09/2008 ITV2 Dangerous Behaviour 4 
Katie and Peter: The Next 
Chapter 

28/09/2008 ITV2 Commercial 
References 

1 

Katie and Peter: The Next 
Chapter 

21/09/2008 ITV2 Commercial 
References 

1 

Katy Brand's Big Ass Show 23/09/2008 ITV2 Religious Offence 1 
Katy Brand's Big Ass Show 30/09/2008 ITV2 Religious Offence 1 
Katy Brand's Big Ass Show 07/10/2008 ITV2 Religious Offence 3 
Ladies' Night (Trailer) 16/09/2008 E4 Generally Accepted 

Standards 
5 

Legends Phone In 24/09/2008 Century FM Generally Accepted 
Standards 

1 

Little Britain USA 10/10/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

15 

Little Britain USA 03/10/2008 BBC1 U18's in Programmes 1 
Little Britain USA 03/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
4 

Loose Women 01/09/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Lowest Bid Competition 10/09/2008 Reading 107 
FM 

Competitions 1 

Merlin 11/10/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Mock the Week 14/08/2008 BBC2 Generally Accepted 
Standards 

1 

Moneybox (Trailer) n/a BBC Radio 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Motorway Cops 25/09/2008 BBC1 Violence 4 
Mrs Doubtfire 04/10/2008 Channel 4 Offensive Language 2 
Natural Born Sellers 02/10/2008 ITV1 Offensive Language 1 
News 06/10/2008 BBC Radio 1 Sex/Nudity 1 
News 26/09/2008 Original Bristol 

106.5 
Commercial 
References 

1 

News 06/10/2008 BBC Radio 1 Sex/Nudity 1 
News 19/09/2008 Galaxy 102 FM Inaccuracy/Misleading 1 
News 26/09/2008 GWR 96.3FM 

Bristol 
Commercial 
References 

1 

News 28/09/2008 Star 107.2 Commercial 
References 

1 

News 24/09/2008 Original Bristol 
106.5 

Undue Prominence 1 

News beat 06/10/2008 BBC Radio 1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Party People 15/09/2008 Get Lucky TV Sex/Nudity 1 
Peter Kay's Britain's Got the Pop 
Factor 

12/10/2008 Channel 4 Offensive Language 1 

Peter Kay's Britain's Got the Pop 
Factor 

12/10/2008 Channel 4 Religious Offence 1 



32  

Peter Kay's Britain's Got the Pop 
Factor (Trailer) 

02/10/2008 Channel 4 Religious Offence 1 

Relocation, Relocation 27/08/2008 More4 Undue Prominence 1 
Richard Bacon 01/10/2008 BBC Radio 5 

Live 
Generally Accepted 
Standards 

1 

Ricky Gervais: Fame 19/09/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Road Wars 12/10/2008 Sky Two Generally Accepted 
Standards 

1 

Road Wars 15/10/2008 Sky One Generally Accepted 
Standards 

1 

Russell Brand Live 26/09/2008 Channel 4 Religious Offence 38 
Russell Brand Live 26/09/2008 Channel 4 Generally Accepted 

Standards 
1 

SIlent Witness 01/10/2008 BBC1 Sex/Nudity 2 
SIlent Witness 01/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Secret Diary of a Call Girl 09/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

Sexcetera 28/08/2008 Virgin 1 Sex/Nudity 1 
Sexcetera 21/08/2008 Virgin1 Sex/Nudity 1 
Silent Witness 01/10/2008 BBC1 Religious Offence 1 
Sky HD promo 01/10/2008 Sky Sports 1 Inaccuracy/Misleading 1 
Something For The Weekend 05/10/2008 BBC2 Dangerous Behaviour 1 
South Park n/a Paramount 

Comedy 2 
Inaccuracy/Misleading 1 

Spendaholics 12/09/2008 BBC Three Generally Accepted 
Standards 

1 

Star Stories 02/10/2008 Channel 4 Religious Offence 1 
Star Trek: The Next Generation 20/09/2008 Virgin 1 +1 Violence 1 
Stephen Fry in America 19/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Steve Berry 09/10/2008 Rock Radio 
106.1FM 

Generally Accepted 
Standards 

1 

TMi 04/10/2008 BBC2 Violence 1 
TV's Naughtiest Blunders 31/08/2008 ITV1 Generally Accepted 

Standards 
1 

Tarrant on TV 24/08/2008 ITV1 Sex/Nudity 7 
The Alan Titchmarsh Show 17/09/2008 ITV1 Generally Accepted 

Standards 
22 

The Alan Titchmarsh Show 08/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

7 

The Alan Titchmarsh Show 24/09/2008 ITV1 Sex/Nudity 1 
The Alan Titchmarsh Show 07/10/2008 ITV1 Offensive Language 1 
The Andrew Marr Show 12/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

The Big Breakfast 28/09/2008 Westside 
Radio 89.6FM 

Dangerous Behaviour 1 

The Breakfast Show 07/07/2008 Kerrang Radio Misleading 1 
The Genius of Charles Darwin 18/08/2008 Channel 4 Inaccuracy/Misleading 1 
The Genius of Charles Darwin 04/08/2008 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
The Jerry Springer Show 10/10/2008 Virgin1 Generally Accepted 

Standards 
1 

The L-Word (trailer) 29/09/2008 Living Sex/Nudity 1 
The Most Annoying Pop Songs 
We Hate to Love 

20/09/2008 BBC Three Generally Accepted 
Standards 

1 

The National Lottery Draws 17/09/2008 BBC1 Generally Accepted 
Standards 

1 



Ofcom Broadcast Bulletin, Issue 120 
27 October 2008 

 33 

 
The ONE Show 01/10/2008 BBC1 Generally Accepted 

Standards 
1 

The Restaurant 15/10/2008 BBC2 Dangerous Behaviour 1 
The Ricki Lake Show 16/10/2008 ITV2 Offensive Language 1 
The Tax Factor: Tonight 29/09/2008 ITV1 Due Impartiality/Bias 3 
The Tony Livesy Experience 12/09/2008 BBC Radio 

Lancs 
Sex/Nudity 1 

The Tudors 26/09/2008 BBC2 Violence 1 
The Wright Stuff 16/03/2008 Five Generally Accepted 

Standards 
1 

The X Factor 18/10/2008 ITV1 Offensive Language 1 
The X Factor 05/10/2008 ITV1 Undue Prominence 1 
The X Factor 05/10/2008 ITV1 Generally Accepted 

Standards 
1 

The X Factor 11/10/2008 ITV1 Substance Abuse 1 
The X Factor 11/10/2008 ITV1 Due Impartiality/Bias 1 
This Morning 06/10/2008 ITV1 Competitions 1 
This Morning 07/10/2008 ITV1 Sex/Nudity 1 
Totally You've Been Framed 18/10/2008 ITV1 Animal Welfare 1 
Totally You've Been Framed! 04/10/2008 ITV1 Dangerous Behaviour 1 
Traffic & Travel Bulletin 27/09/2008 GWR 96.3FM 

Bristol 
Commercial 
References 

1 

UK Border Force 23/09/2008 Sky One Generally Accepted 
Standards 

1 

Ugly Betty 18/09/2008 E4 Advertising 1 
Unbreakable 06/10/2008 Five Animal Welfare 2 
Unbreakable 06/10/2008 Five Violence 1 
Unbreakable (trailer) 06/10/2008 Five Generally Accepted 

Standards 
1 

Vanessa Feltz 22/09/2008 BBC London 
94.9 

Generally Accepted 
Standards 

1 

Weakest Link 01/10/2008 BBC1 Sex/Nudity 1 
When Women Rule the World 12/10/2008 Channel 4 Generally Accepted 

Standards 
3 

When Women Rule the World 04/09/2008 Channel 4 Generally Accepted 
Standards 

1 

Wire in the Blood 03/10/2008 ITV1 Generally Accepted 
Standards 

1 

You've Been Framed 19/10/2008 ITV1 Animal Welfare 1 
You've Been Framed 19/10/2008 ITV1 U18's in Programmes 1 

 


