
* 
 
 
 

 
 
 
 

Ofcom broadcast bulletin 
 
 
 

Issue number 67 
21 August 2006 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 2

  
Contents 
 
 
Introduction      3 

 
Standards cases 
 
Resolved      4 
 
Fairness & Privacy cases 
 
Not Upheld      11 
 
 
 
Other programmes not in breach/outside remit 21  
 
 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 3

Introduction 
 
Ofcom’s Broadcasting Code took effect on 25 July 2005 (with the exception of Rule 
10.17 which came into effect on 1 July 2005). This Code is used to assess the 
compliance of all programmes broadcast on or after 25 July 2005. The Broadcasting 
Code can be found at http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/bcode/  
 
The Rules on the Amount and Distribution of Advertising (RADA) apply to advertising 
issues within Ofcom’s remit from 25 July 2005. The Rules can be found at 
http://www.ofcom.org.uk/tv/ifi/codes/advertising/#content 
  
The Communications Act 2003 allowed for the codes of the legacy regulators to 
remain in force until such time as Ofcom developed its own Code. While Ofcom has 
now published its Broadcasting Code, the following legacy Codes apply to content 
broadcast before 25 July 2005. 

 
 

•         Advertising and Sponsorship Code (Radio Authority) 

•         News & Current Affairs Code and Programme Code (Radio Authority) 

•         Code on Standards (Broadcasting Standards Commission) 

•         Code on Fairness and Privacy (Broadcasting Standards Commission) 

•         Programme Code (Independent Television Commission) 

•         Programme Sponsorship Code (Independent Television Commission) 

•  Rules on the Amount and Distribution of Advertising 

 
From time to time adjudications relating to advertising content may appear in the 
bulletin in relation to areas of advertising regulation which remain with Ofcom 
(including the application of statutory sanctions by Ofcom). 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 4

Resolved  
 
Tim Shaw  
Kerrang! 105.2 (West Midlands), 19 April 2006, 07:00  
            
 
Introduction 
 
A listener complained about a competition item entitled “Dole or no Dole”. The 
listener said that the apparent premise of the competition - the presenter ringing 
unsuspecting members of the public, who may or may not have been claiming state 
benefits, so that competitors could guess how many benefits they were claiming - 
was offensive and “vindictive”.  
 
Response 
 
Emap, which owns Kerrang!, told us that these calls were actually a pre-recorded ‘set 
up’. The calls had been edited so that the person who was contacted sounded 
genuinely offended. The item was not intended to cause offence, but meant to be a 
humorous take on the television programme Deal or no Deal. On the day the item 
was broadcast, a listener contacted the station, which led to it being reviewed. The 
broadcaster had decided that as some listeners could have interpreted the item as 
being offensive, rather than light-hearted, it should be dropped and not aired again. 
The station apologised for any offence it had caused.  
 
In previous programmes, the presenter had mentioned that he had been on the dole 
for a significant period of time and knew how hard it was to be unemployed and so at 
no point was he ever trying to make light of this situation. 
 
Decision  
 
The item was introduced by a voiceover stating “currently there are over 890,000 
people on the dole in the entire UK…” this was followed by statistics relating to 
unemployment statistics from different UK regions. The voiceover resumed “In other 
words you are doing the work for 2.4 million people for free…that’s right, you are 
paying for 2.4 million people around the UK to live...so what the hell are these 
freeloaders doing? It’s time to play ‘Dole or No Dole’.”  
 
The presenter then announced the competition by saying that it involved competitors 
guessing, by the sound of somebody’s voice, whether they were on benefits – “what 
we gotta do is...make a few calls…I’m going to put them on hold…you’ve got to 
guess…whether or not they’re on the dole or not”.  He then went on to list a number 
of social security benefits including incapacity benefit, job seeker’s allowance and 
motability. Pretending to be from an income consolidation company, he called two 
people, apparently waking them, to ask about the benefits that they were on. 
 
We recognise that the calls were actually ‘set-ups’, though this was not apparent to 
listeners at the time, or after the competition had finished. The manner in which the 
calls were conducted and executed certainly gave listeners the impression that these 
were unannounced calls made to unsuspecting members of the public.  
 
However while acknowledging that the intent of the item was to be humorous, we 
understand the complainant’s concern that there was an underlying presumption 
from the item that those claiming benefits should be seen as “freeloaders”.  Without 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 5

adequate evidence such a premise could certainly be seen as offensive, as well as a 
gross generalisation.  However, we also recognise that on reviewing the item 
following a complaint to the station, the licensee took swift action and dropped it.  On 
balance, therefore, and in view of the action taken by the broadcaster, we consider 
the matter resolved.  
 
Resolved 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 6

Kiss 100 
Kiss 100, 26 May 2006, 15:25 
            
 
Introduction 
 
A listener complained that a track contained the lyrics “suck me off, fuck me off”. 
They felt that these lyrics were offensive and unsuitable for broadcast at a time when 
children were available to listen. 
 
Response 
 
Kiss 100 said that it regretted that an unedited version of ‘S’Express’ had been aired. 
The station had a vigorous procedure to ensure that all music selected for inclusion 
during daytime was fully compliant with the relevant Code rules. The broadcaster 
said that it had sought to revitalise its output by introducing a non-stop sequence of 
dance mixes on Friday afternoons from 15:00. This provided a transition from normal 
daytime ‘playlisted’ music to the more specialist output of a Friday evening and the 
weekend. Consequently, the Friday afternoon mixes include non-playlisted material, 
and, on this occasion, had included the ‘S’Express’ track. The song had been a chart 
topping hit and the presenter sourced the version played from a commercially 
available copy; unaware it was the version which included (albeit briefly) explicit 
lyrical content.  
 
The broadcaster assured us that since this incident, steps had been taken to ensure 
that all non-playlisted tracks included in the Friday afternoon mixes were pre-vetted 
and either edited as appropriate or excluded if the content was not Code compliant. 
The station acknowledged that it should have realised that it needed to check the 
non-playlisted material for content, but regrettably this was overlooked when the 
mixes were introduced. The broadcaster gave us an assurance that the rest of the 
daytime, non-playlist material was now fully reviewed before going to air.  
 
Decision 
 
Rule 1.14 of Ofcom’s Broadcasting Code states:  
 
The most offensive language must not be broadcast (before the watershed or) when 
children are particularly likely to be listening. 
 
Although we appreciate that the station was introducing an initiative to include non-
playlisted material during daytime, more care should have been taken to thoroughly 
vet the material and exclude explicit or offensive language. However we welcome the 
broadcaster’s subsequent action and, in the circumstances, we consider the matter 
resolved.  
 
Resolved 
 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 7

The New Paul O'Grady Show  
Channel 4, 9 May 2006, 17:00 
            
 
Introduction 
 
In this live edition of the chatshow, Sir Elton John appeared as a guest and took part 
in a wide-ranging discussion. During a conversation about Sir Elton’s decision to 
change his name, he said that his previous name - Reginald Kenneth Dwight - 
sounded like a banker, or, making a well-known play on the word, “wanker”.  
 
Ten viewers complained that this language was not appropriate for the time of 
broadcast. 
 
Response 
 
Channel 4 accepted that although “wanker” was generally considered low level 
offensive language, its inclusion in this pre-watershed programme was unfortunate.  
In a live broadcast, there was always an element of unpredictability, despite the 
strenuous efforts made prior to broadcast to avoid language that is ‘not ideal’ being 
transmitted. 
 
The broadcaster said that later in the show, Paul O’Grady made an apology for the 
‘raucous’ nature of the show, which it felt was clearly a reference to Sir Elton’s 
language - Paul O’Grady said he was “very, very sorry”. 
 
Channel 4 did not feel that a further formal apology for the use of the word was 
necessary bearing in mind the relatively low level of offence attributed to the word, 
the apology that had already been given and the ‘jocular’ tone/context in which the 
word had been used. 
 
While the broadcaster was satisfied that any pre-broadcast briefing policies had been 
followed, Channel 4 had raised the issue with the production team. The team had 
been briefed again to emphasise the importance of ensuring inappropriate language 
was avoided by the adequate briefing of guests. 
 
Decision 
 
Ofcom’s research suggests that while this word is considered quite mild by most, a 
small minority of sections of the community (e.g. older people) find it quite offensive. 
This series does tend to attract an older audience and, in this context, the use of the 
word “wanker” was unfortunate.  While the host did offer an apology of sorts, this was 
not definitive – “And if we have been a bit raucous tonight, I’m very, very sorry but 
we’re highly excited really…” - and went on to become a pitch for a late night series. 
It is possible that a more formal apology may have lessened the offence caused to 
some viewers, but we also recognise that the comments accorded with the style of 
the show and the level of language used.  
 
However we recognise the steps taken by the broadcaster to prevent such language 
being used by guests in this live programme.  We welcome the action taken by the 
broadcaster to re-emphasise the importance of these precautions.  We felt that there 
was no need to intervene further on this particular occasion.  
 
Resolved 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 8

Quiz Night Live          
FTN, 11 May 2006, 22:00 
 
 
Introduction 
 
The presenters of a premium rate entry competition claimed that, at the end of an 
onscreen countdown, the prize on offer would drop from £9,000 to £3,000. However, 
a complainant claimed that the prize actually rose to £10,000. He believed that the 
presenters had misled viewers, encouraging them to ring before the prize fund 
dropped, when it did not. 
 
 
Response 
 
FTN said that when the prize was at £9,000, the competition ran for fifty minutes 
before a five minute countdown clock was introduced. The clock was then stopped 
every time a participant was on-air and finally reached zero after approximately 25 
minutes, during which time both the presenters and a periodic onscreen message 
had stated that the prize would reduce to £3,000. The on-screen prize indicator then 
reduced to £3,000. However, before any more calls were taken, the prize was 
increased to £10,000. 
 
The broadcaster assured us that it did not intend to mislead viewers and, to ensure 
further transparency, it had subsequently ensured that a call was taken whenever the 
prize fund was changed.  
 
Decision 
 
Transparency is key to the fairness of broadcast competitions, as it is the information 
provided on air (including an accurate description and/or prediction of the prize) that 
enables viewers to decide whether/when to attempt participation. 
 
The broadcaster’s description of how the competition had developed was accurate 
and the presenters had also clearly and regularly indicated that they were not 
personally in control of fluctuations in the level of the prize. However, the presenters’ 
discussion after the prize had been reduced to £3,000 appeared to allow no 
possibility of a caller being taken to air before it rose to £10,000 – while the incentive 
to viewers had previously been to call before the prize dropped. 
 
We therefore welcome the broadcaster’s assurance and subsequent action, which 
we believe resolves the matter. 
 
 
Resolved 
 
 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 9

Tom & Jerry  
Boomerang, various dates 2006 
 
 
Introduction 
 
In two separate cartoons Texas Tom and Tennis Chumps there were scenes 
involving smoking.  In Texas Tom, Tom tried to impress a female cat by rolling a ‘roll-
up’ cigarette, lighting it and smoking it with just one hand.  In Tennis Chumps, Tom’s 
opponent in a match was seen smoking a large cigar. 
 
One viewer complained that these scenes of smoking were not appropriate in a 
cartoon aimed at children.  
 
Response 
 
Following receipt of the complaint, Turner, the licensee for Boomerang, conducted an 
extensive internal review of the Tom & Jerry library to reassess the volume and 
context of smoking in these cartoons.  The licensee has subsequently proposed 
editing any scenes or references in the series where smoking appeared to be 
condoned, acceptable, glamorised or where it might encourage imitation (for example 
where, in Texas Tom, Tom tries to impress by smoking). Turner believed however, 
that editing out all references to smoking, where such references neither glamorised 
nor condoned, might adversely affect the value of the animation. 
 
Decision 
 
Rule 1.10 of Ofcom’s Broadcasting Code states: 

The use of illegal drugs, the abuse of drugs, smoking, solvent abuse and the misuse 
of alcohol:  

• must not be featured in programmes made primarily for children unless there 
is strong editorial justification;  

• must generally be avoided and in any case must not be condoned, 
encouraged or glamorised in other programmes broadcast before the 
watershed, or when children are particularly likely to be listening, unless there 
is editorial justification;  

• must not be condoned, encouraged or glamorised in other programmes likely 
to be widely seen or heard by under eighteens unless there is editorial 
justification.  

We are not aware of evidence from research in the UK that shows a direct correlation 
between children who see smoking on television with a greater propensity to take up 
smoking. However, broadcasters and Ofcom are required to protect those under 
eighteen and that protection is particularly important where the youngest children are 
concerned. There are concerns that smoking on television may normalise smoking. 
For precautionary reasons Ofcom expects broadcasters to generally avoid smoking 
in pre-watershed programmes. Research published in September 2005 by Ofcom 
indicates that broadcasters are very aware and responsible in the way they include 
smoking pre-watershed.  
 
Boomerang is a channel that attracts a large number of children – 56% of its 
audience are aged 4-14 years. Although historic cartoons such as these may have 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 10

been made originally for family audiences they are now primarily viewed by children, 
including very young children, who may be viewing on their own.  
 
Stylised and comic actions in cartoons are not intrinsically a concern in themselves - 
including violence and other activity which in a different context would be 
unacceptable. However it depends on treatment and context. We recognise that 
these are historic cartoons, most of them having been produced in the 40s, 50s and 
60s at a time when smoking was more generally accepted.  Depictions of smoking 
may not be problematic given the context, but broadcasters need to make a 
judgement about the extent to which they believe a particular scene may or may not 
genuinely influence children.  We note that in Tom and Jerry, smoking usually 
appears in a stylised manner and is frequently not condoned.  
 
However while we appreciate the historic integrity of the animation, the level of 
editorial justification required for the inclusion of smoking in such cartoons is 
necessarily high. We will look at all such cases individually.   
 
Given Turner's commitment to adopt a precautionary approach, we welcome its 
review of archive material and action taken to minimise the possibility of harm.   
 
Resolved 
 
 
 
 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 11

Fairness and Privacy Cases 
 
Not Upheld 
 
Complaint by Mr Kenneth Brown  
Richard and Judy, Channel 4, 9 March 2006 
 
Summary: Ofcom has not upheld this complaint of unfair treatment by Mr Kenneth 
Brown.  
 
This edition of Richard and Judy included a light hearted report about bird droppings. 
The item reported that due to the roosting habits of half a million starlings, the town of 
Chard was left with an estimated 14 tons of bird droppings each night. Mr Brown took 
part in the programme and explained how the bird droppings were affecting his life.  
 
Mr Brown complained that the programme had been unfair to him because: he had 
been given the impression the programme makers intended to carry out a serious 
interview - instead the programme made a “mock of things”; and, the programme did 
not include his comments relating to bird flu, despite assurances from the programme 
producer that these comments would be included.    
 
Ofcom found as follows: 
 
a) Ofcom found no evidence that the programme makers attempted to mislead Mr 

Brown into believing that the report would be of an investigative or particularly 
“serious” nature. In Ofcom’s view the programme was not presented in a mocking 
way. While the report was humorous and light hearted, the humour of the report 
did not come at the expense of Chard or its residents. Further, the overall tone of 
the programme was unlikely to have left viewers with an unfair impression of Mr 
Brown. In the circumstances, Ofcom found the programme did not result in 
unfairness to Mr Brown.  

  
b) Ofcom found no evidence that Mr Brown’s participation had been secured by a 

guarantee that certain parts of his interview would be included in the programme. 
In the absence of such evidence, and based on the information available, Ofcom 
found that it was fair for the programme makers to use their editorial discretion 
when editing Mr Brown’s contribution.  

 
While Ofcom found that the programme makers did not treat Mr Brown unfairly, 
the circumstances of the complaint highlighted for Ofcom the need for programme 
makers to understand that many participants are unfamiliar with broadcasting and 
therefore may not share the assumptions about programme making which 
broadcasters regard as obvious. Programme makers should not assume 
participants will understand that their contribution will be subject to editing at the 
programme makers discretion, and that a significant proportion of their 
contribution may not be included in the final programme. In general, programme 
makers should endeavour to make these facts clear to participants.  



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 12

Introduction 
 
This episode of Richard & Judy included a light hearted item about the town of 
Chard, Somerset. The item revealed that Chard was experiencing a problem with 
bird droppings. According to the item half a million starlings roosted in Chard every 
night and left an estimated 14 tons of bird droppings every day. The item included 
interviews with a number of residents who spoke about how they dealt with the 
problem. 
 
Mr Kenneth Brown, a resident of Chard, participated in the programme.  
 
Mr Brown complained of unfair treatment in the programme as broadcast.  
 
The Complaint 
 
Mr Brown’s case 
 
In summary, Mr Brown complained that he was treated unfairly in the programme as 
broadcast in that:  
 
a) He was led to believe the programme makers planned to carry out a serious 

interview. Mr Brown said the programme “made a mock of things”; and 
 
b) The programme producer assured Mr Brown on several occasions that his 

comments relating to bird flu would be included in the programme. These 
comments were not included in the programme which was unfair. 

 
Channel 4’s case 
 
In summary Channel 4 responded to the complaint as follows: 
 
a) Channel 4 said the programme makers were first alerted to the story of Chard’s 

bird droppings problem after seeing a humorous article in The Sun newspaper. 
The article included a photograph of Mr Brown and a quote from him about the 
problem. When contributors were approached for their participation in the 
programme, the programme makers explained that they envisaged the story 
would be a light hearted piece in a style similar to the newspaper article.  

 
In response to Mr Brown’s complaint that he had been led to believe the 
programme makers planned to carry out a serious interview, the broadcaster 
contended that there was a difference between interviewing a contributor 
seriously, and using the material in a serious context. In relation to the programme 
maker’s treatment of Mr Brown, Channel 4 said that he had been interviewed 
seriously and treated courteously. As regards the overall tone of the programme, 
Channel 4 said that it would have been clear to Mr Brown throughout filming that 
the piece was to be gentle and humorous. Channel 4 said that Mr Brown was 
never led to believe that he was dealing with a current affairs or news programme.  

 
b) Channel 4 said that at no time was it agreed with Mr Brown that he would have 

editorial control over his contribution. Mr Brown had been assured by the 
programme makers that he could talk about bird flu in his interview but no 
guarantees had been given that any of his comments would be used. Channel 4 
said the programme makers’ offer, to allow Mr Brown to talk about bird flu during 
his interview, was a standard reply to any attempt by a contributor to influence 
editorial control. Channel 4 said that Mr Brown’s comments could not be 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 13

broadcast for fairness and editorial reasons: because Mr Brown’s public health 
concerns were unfounded the inclusion of his comments on bird flu could have 
opened him up to ridicule, and may have risked a breach of Ofcom’s Code relating 
to Harm and Offence. Further, Channel 4 said that Mr Brown’s comments on bird 
flu fell outside the main theme of the item.  

 
Decision 
 
Ofcom’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio 
services, of standards which provide adequate protection to members of the public 
and all other persons from unfair treatment in programmes and unwarrantable 
infringement of privacy in and in the making of programmes included in such 
services. Where there appears to have been unfairness in the making of the 
programme, this will only result in a finding of unfairness, if Ofcom finds that it has 
resulted in unfairness to the complainant in the programme as broadcast. 
 
In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that the application 
of these standards is in the manner that best guarantees an appropriate level of 
freedom of expression. Ofcom is also obliged to have regard, in all cases, to the 
principles under which regulatory activities should be transparent, accountable, 
proportionate and consistent and targeted only at cases in which action is needed.   
 
a)  Mr Brown complained that he was led to believe the programme makers planned 

to carry out a serious interview. Mr Brown said that the programme “made a mock 
of things”. In reaching a decision about this complaint Ofcom had regard for both 
parties’ written statements, a copy of the programme as broadcast, unedited 
recordings of Mr Brown’s interview and the responsibility of all programme makers 
to be fair in their dealings with potential contributors. Ofcom was first required to 
establish whether Mr Brown had been adequately informed about the nature and 
likely content of the programme, and secondly whether the tone of the programme 
itself resulted in unfairness to Mr Brown.  

 
In its consideration of the complaint, Ofcom noted that Mr Brown did not specify 
on what grounds he developed the understanding that the programme makers 
intended to carry out a “serious interview”. However Ofcom sought to determine 
what information had been given to Mr Brown about the programme that may 
have led to this understanding. In addition, Ofcom wished to establish whether the 
information given to Mr Brown about the nature and likely content of the item had 
been misleading.  

 
Channel 4 stated that when Mr Brown was asked to participate in the programme, 
the programme makers explained to him that they wished to do a piece similar to 
the newspaper article he took part in for The Sun. The title of this newspaper 
article was “Town’s 14-ton of bird poo” and Mr Brown was quoted as saying “My 
house is bombarded every day from a shower of droppings. It is awful – and I 
can’t get rid of the pests”. Ofcom noted that Mr Brown’s contribution to the 
newspaper article was similar to the one included in the Richard and Judy Show: 
in both reports Mr Brown spoke of how the constant bird droppings were affecting 
his life.  

 
Ofcom also had regard for the unedited recording of Mr Brown’s interview. During 
the interview, Mr Brown was asked to explain the problem of the bird droppings, 
his views on who he thought was responsible for the problem, and how he would 
like the problem to be resolved. Ofcom noted that at all times the reporter was 
polite and courteous to Mr Brown and his opinions. However it was clear to Ofcom 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 14

that while the reporter conducted a respectful interview with Mr Brown, the subject 
matter dealt with in the interview, along with the interview style of the reporter – 
relaxed and animated – suggested that the overall report was not investigative.  

 
From the information available, Ofcom found no evidence that the programme 
makers attempted to mislead Mr Brown into believing that the report would be of a 
particularly “serious” nature. In the absence of such evidence and taking into 
consideration that the item was prompted by The Sun newspaper report and 
would be broadcast on Richard and Judy, Ofcom was satisfied that Mr Brown had 
not been misled about the nature and likely content of the programme, or the fact 
that the report would be light hearted in tone.  

 
Ofcom secondly assessed the tone of the programme in light of Mr Brown’s 
complaint that the programme makers had “made a mock of things”. Ofcom was 
required to determine whether the tone of the programme alone resulted in 
unfairness to Mr Brown. After viewing the programme, Ofcom concluded that the 
programme did not make “a mock of things” in relation to its presentation of either 
the town or Mr Brown. In reaching this decision Ofcom noted that while the report 
was humorous and light hearted, the humour clearly came from the antics of the 
reporter and the unusual circumstances caused by the arrival of half a million 
birds. At no point did it appear to Ofcom that the humour of the report came at the 
expense of Chard or its residents. In addition, as noted above, Ofcom found that 
the manner in which Mr Brown had been interviewed had been courteous and 
respectful. In relation to Mr Brown’s contribution to the programme as broadcast, 
Ofcom noted that it was limited to the following exchange:  

  
Mr Brown: Bird poo 
 
Reporter: It’s happened here in Chard, Somerset, where thousands of starlings 

have descended to poo on the public. John you’re one of the residents 
here at number 38, when did this problem first start? 

 
Mr Brown:  It must be getting on for two months. 
 
Reporter:  And you washed this car only yesterday is that correct? 
 
Mr Brown:  Yeah. But you’re forever washing the vehicles. You’re washing the 

drive down. They poo up to 50 times a day.  
 
 In Ofcom’s opinion the comments by Mr Brown which were included in the 

programme were straightforward. Ofcom concluded that the programme as 
broadcast was not presented in a mocking way, and the overall tone of the 
programme was unlikely to have left viewers with an unfair impression of Mr 
Brown. Ofcom found no unfairness to Mr Brown in this respect.   

 
b) Mr Brown complained that the programme as broadcast did not contain his 

comments relating to bird flu despite being assured on several occasions by a 
programme producer that these comments would be included.  

 
 Guarantees given to contributors relating to the content of a programme should 

normally be honoured, if to do otherwise would result in unfairness. Ofcom was 
required to establish whether the programme makers failed to honour a guarantee 
given to Mr Brown regarding the inclusion of his comments relating to bird flu, and 
also whether the omission of Mr Brown’s comments itself resulted in unfairness to 
Mr Brown.  



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 15

 
 In reaching a decision Ofcom had regard for both parties’ written statements and 

an unedited recording of Mr Brown’s interview. In his written submission to Ofcom, 
Mr Brown said an agreement was made with the programme maker that his 
comments relating to bird flu would be included in the programme: 

 
 “At the end of the days filming the producer came back to me to sign the release 

form and again I said to him…will my piece on bird flu and all that be shown, the 
producer said ‘yes’. I said ‘if not I will not sign’. The producer put out his hand (we 
shook hands) and said ‘You have my word, I guarantee you, it’s down to me what 
gets shown’. So I signed.” 

 
 In its written submission to Ofcom, Channel 4 said that Mr Brown informed them of 

his desire to have his comments relating to bird flu included in the programme. 
Channel 4 said the producer aimed to “placate” Mr Brown by allowing him to talk 
of his concerns about bird flu, but that the producer at no time guaranteed any of 
his comments would be used. Channel 4 said the following conversation took 
place after Mr Brown’s interview:  

 
 “The producer shook hands with Mr Brown with a thank you and Mr Brown asked 

him whether he had got what he wanted. He then said ‘are you going to put the 
bird flu bit in?’ and the producer responded ‘we’ll do our best’.”  

 
 Ofcom is not a fact finding tribunal and was unable to determine what transpired 

between the producer and Mr Brown after the recording of the interview. The 
specifics of this conversation were not captured during Mr Brown’s interview. 
However after considering both parties’ submissions it was clear to Ofcom that Mr 
Brown believed he had secured a guarantee from the programme makers about 
the content of the programme, and equally the programme maker understood that 
no such guarantee had been made.  

 
From the information presented to Ofcom, there was no persuasive evidence that 
Mr Brown’s participation had been secured by a guarantee that certain parts of his 
interview would be included in the programme as broadcast. In the absence of 
such evidence, and based on the information available, including a signed release 
form from Mr Brown – allowing the programme makers to transmit his contribution 
in any format - Ofcom found that it was fair for the programme makers to use their 
editorial discretion when editing Mr Brown’s contribution. Ofcom concluded that in 
the absence of evidence of a guarantee relating to the content of the programme, 
the programme makers decision not to include Mr Brown’s comments relating to 
bird flu, did not result in unfairness to the complainant.  Ofcom has not upheld this 
part of Mr Brown’s complaint.  

 
While Ofcom found that the programme makers did not treat Mr Brown unfairly, 
the circumstances of the complaint highlighted for Ofcom the need for programme 
makers to understand that many participants are unfamiliar with broadcasting. 
Therefore participants may not share the assumptions about programme making 
which broadcasters regard as obvious. Programme makers should not assume 
participants will understand that their contribution will be subject to editing at the 
programme makers discretion, and that a significant proportion of their 
contribution may not be included in the final programme. In general, programme 
makers should endeavour to make these facts clear to participants.  

 
Ofcom has not upheld Mr Brown’s complaint of unfair treatment.  
 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 16

Complaint by Mrs Marina Singleton  
More4 News, More4, 7 March 2006 
 
Summary: Ofcom has not upheld this complaint of unfair treatment by Mrs Marina 
Singleton.  
 
This news item reported on the government’s attempts to reduce the National Health 
Service’s (NHS) spending, and how these cut-backs were affecting patient care. Mrs 
Singleton was interviewed for the programme and explained that her son recently 
had an important outpatient appointment delayed by five months.  
 
Mrs Singleton complained that the programme had been unfair in that: the 
programme did not include any details about her son’s long delay for a new 
wheelchair - despite the fact that she believed this was the purpose of the interview; 
and, the programme makers unfairly edited her interview to give the impression that 
she had made a complaint about having a hospital appointment cancelled.  
 
Ofcom found as follows: 
 

a) Ofcom found that Mrs Singleton willingly gave an interview about a number of 
issues concerning her son’s health care. Ofcom concluded that in the 
absence of a guarantee relating to the content of the programme, the 
programme makers decision not to include the portion of the Mrs Singleton’s 
interview, relating to her son’s wait for a new wheelchair, did not result in 
unfairness to Mrs Singleton.  

 
b) The editing of Mrs Singleton’s interview was fair. Mrs Singleton’s views, as 

they appeared in the programme as broadcast, accurately reflected those of 
the unedited interview recordings. In addition, the programme makers did not 
remove any footage which would have materially affected the viewers’ opinion 
of Mrs Singleton in an unfair way.  

 
It was clear to Ofcom that Mrs Singleton did not appear to understand that only a 
very small portion of her interview could and would appear in the programme as 
broadcast. Ofcom did not believe the programme maker sought to mislead Mrs 
Singleton about this fact. However the complaint emphasised that programme 
makers should not assume participants, particularly those in traumatic or stressful 
situations, will understand that their contribution will be subject to editing at the 
programme makers discretion, and that a significant proportion of their contribution 
may not be included in the final programme. In general, programme makers should 
endeavour to make these facts clear to participants.  
 
Introduction 
 
This edition of the More4 News included an item about the government’s attempts to 
reduce the National Health Service’s (NHS) spending, following reports that the NHS 
was almost £800 million over budget. The item focussed on the effects of the 
government’s attempts to reduce costs. 
  
Mrs Marina Singleton and her son Mr Tim Singleton participated in the item. The item 
reported that Tim Singleton has muscular dystrophy and recently had an important 
outpatient appointment cancelled. During an interview, Mrs Singleton explained that 
Tim’s appointment with a cardiologist had been rescheduled from January 2006 to 
May 2006 and as a result a blood test had been delayed. Mrs Singleton said that the 
delay had not affected Tim’s health this time, but was concerned that if there had 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 17

been a health problem it would have been missed as a result of the rescheduled 
appointment.  
 
Mrs Singleton complained of unfair treatment in the programme as broadcast. 
 
The Complaint 
 
Mrs Singleton’s case 
 
In summary, Mrs Singleton complained of unfair treatment in the programme as 
broadcast in that:  
 
a) She had been told that the interview was for a story about the family’s long wait 

for a new essential wheelchair for Tim. The programme did not include any 
information about Tim’s wait for a new wheelchair. 

 
b) The programme had been edited to give the impression that she had made a 

complaint about having a hospital appointment cancelled.  
 
Channel 4’s case 
 
In summary Channel 4 responded to the complaint as follows: 
 
a) Channel 4 said that the reporter told Mrs Singleton he was putting together a 

report about financial pressures within the NHS affecting patients and patient 
care and asked if he could interview her. The reporter told Mrs Singleton that he 
had seen her and Tim’s story in the local newspaper. Channel 4 said there was 
no agreement or understanding that the report would only refer to the wheelchair 
issue or that the report would feature the wheelchair issue at all.  

 
b) Channel 4 said the issue of Tim’s cancelled appointment had been raised by Mrs 

Singleton on the day of the interview. During a pre-interview discussion with the 
reporter Mrs Singleton had showed the reporter a copy of the letter cancelling 
Tim’s appointment. Following this, Mrs Singleton willingly agreed to be 
interviewed about the two topics of Tim’s wheelchair delay, and the cancelled 
appointment. 

 
During the interview Mrs Singleton spoke at length about the wheelchair delay 
and the cancelled appointment. In support of this Channel 4 provided Ofcom with 
unedited recordings of Mrs Singleton’s interview. Channel 4 said that Mrs 
Singleton was completely happy and raised no objections about any areas of 
questioning and as far as the reporter was concerned, Mrs Singleton was happy 
for any part of her interview to be broadcast.  

 
In response to Mrs Singleton’s complaint regarding the editing of the 
programme, Channel 4 said there was no time in the report to use both the 
wheelchair and the appointment issue and an editorial decision was made.  The 
issue of the cancelled appointment was selected as it connected significantly 
with the programme report and was more up-to-date.  

 
Channel 4 said that the programme did not specifically say that Mrs Singleton 
had made a formal complaint to the hospital, but does reflect the fact that Mrs 
Singleton was unhappy with what happened concerning the cancelled 
appointment. Channel 4 believed the report was a fair reflection of what Mrs 
Singleton said during her interview. 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 18

 
Channel 4 said they were obviously disappointed that Mrs Singleton felt unhappy 
with the report and this was regretted. However Channel 4 believed the 
programme makers were fair in their dealings with Mrs Singleton.    

 
Decision 
 
Ofcom’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio 
services, of standards which provide adequate protection to members of the public 
and all other persons from unfair treatment in programmes and unwarrantable 
infringement of privacy in and in the making of programmes included in such 
services. Where there appears to have been unfairness in the making of the 
programme, this will only result in a finding of unfairness, if Ofcom finds that it has 
resulted in unfairness to the complainant in the programme as broadcast. 
 
In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that the application 
of these standards is in the manner that best guarantees an appropriate level of 
freedom of expression. Ofcom is also obliged to have regard, in all cases, to the 
principles under which regulatory activities should be transparent, accountable, 
proportionate and consistent and targeted only at cases in which action is needed.   
 
In relation to the specific heads of complaint Ofcom found as follows:   
 
a) Mrs Singleton complained that the programme did not contain any information 

about her son’s wait for a new wheelchair despite being told that this would be the 
topic of the interview.  

 
 In reaching its decision about this complaint Ofcom had regard for both party’s 

written submissions, an unedited recording of Mrs Singleton’s interview, and the 
responsibilities of all programme makers to be fair in their dealings with potential 
contributors. These responsibilities include ensuring that guarantees given to 
contributors whether as to content, confidentiality or anonymity are honoured, and 
the need for programme makers to be straightforward in their dealings with 
potential participants.  

 
 Ofcom was required to determine, whether the programme makers had broken a 

guarantee given to Mrs Singleton that the programme would include her son’s 
wheelchair story, and if such a guarantee had been broken whether it resulted in 
unfairness.  

 
 It is agreed by both parties that Mrs Singleton was originally approached to 

participate in the programme after the reporter saw a newspaper article about Tim 
Singleton’s wait for a new wheelchair. Ofcom was satisfied that both the 
programme makers and Mrs Singleton expectation at this time was that the 
interview would be about the wheelchair issue. 

 
 After viewing the unedited interview recordings Ofcom noted that Mrs Singleton 

had also agreed to be interviewed about other concerns she had about Tim’s 
health care. In particular, the majority of Mrs Singleton’s interview related to Tim’s 
cancelled cardiologist appointment. Throughout the interview, Mrs Singleton 
appeared at ease and Ofcom saw no indication that she was displeased with 
either the direction of the interview, or any line of questioning.  

 
Of the information provided by both parties, Ofcom was not presented with any 
evidence that Mrs Singleton’s participation had been secured by a guarantee that 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 19

certain parts of her interview would be included in the programme as broadcast. In 
the absence of such evidence, and based on the information available from the 
unedited interview recording, it is Ofcom’s view that it was reasonable for the 
programme makers to understand that Mrs Singleton was happy for any portion of 
her interview to be used. Ofcom concluded that in the absence of evidence of a 
guarantee relating to the content of the programme, the programme makers 
decision not to include the portion of Mrs Singleton’s interview, relating to her 
son’s wait for a new wheelchair did not result in unfairness to Mrs Singleton. 
Ofcom has not upheld this part of Mrs Singleton’s complaint.  

 
b) Mrs Singleton complained that the programme had been edited to give the 

impression that she made a complaint about having a hospital appointment 
cancelled.  

 
After viewing the unedited footage of the interviews, Ofcom observed that only a 
relatively small portion of the footage was used in the final programme. However it 
should be noted that a programme will not result in unfairness simply because all 
of the views expressed by a contributor are not presented in full. In cases such as 
these, Ofcom is firstly required to determine whether the portion of the contribution 
that was included in the programme was presented fairly, and secondly whether 
the programme makers disregarded or omitted material facts in a way that 
resulted in unfairness to an individual or organisation.  

 
Ofcom considered that the views of Mrs Singleton as they appeared in the 
programme accurately reflected those of the unedited footage. In relation to those 
parts of Mrs Singleton’s interview not included in the programme, Ofcom found 
that the programme makers did not remove any footage which would have 
materially affected viewers’ opinion of Mrs Singleton in an unfair way. The 
programme accurately reported that Mrs Singleton had received a letter, 
cancelling an important cardiologist appointment, and this had caused her 
concern. In Ofcom’s view this was a fair representation as the issue of the delayed 
appointment had been of such concern to Mrs Singleton that she informed the 
reporter of the issue and agreed to be interviewed about it. Although Mrs 
Singleton was portrayed as being concerned about the delayed cardiologist 
appointment, Ofcom did not agree with Mrs Singleton that the programme gave 
the impression she had made a complaint against the hospital for cancelling the 
appointment. Ofcom considered that viewers were likely to have understood Mrs 
Singleton had been asked to participate in the programme as her experience 
provided an example of how budget restrains were affecting patients’ clinical care. 
In light of these considerations Ofcom concluded that the editing of Mrs 
Singleton’s interview was fair. 

 
While Ofcom found that the programme makers did not treat Mrs Singleton unfairly, 
the circumstances of the complaint highlighted for Ofcom the need for programme 
makers to understand that many participants are unfamiliar with broadcasting and 
therefore may not share the assumptions about programme making which 
broadcasters regard as obvious. It was clear to Ofcom from Mrs Singleton’s 
complaint that she did not appear to understand that only a very small portion of her 
interview could and would appear in the programme as broadcast. Ofcom did not 
believe the programme maker sought to mislead Mrs Singleton about this fact. 
However the complaint emphasised the point that programme makers should not 
assume participants, particularly those in traumatic or stressful situations, will 
understand that their contribution will be subject to editing at the programme makers 
discretion, and that a significant proportion of their contribution may not be included 
in the final programme. Ofcom acknowledged that news reporting posed particular 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 20

challenges, however, in general, programme makers should as far as possible 
endeavour to make these facts clear to participants.  
 
Ofcom has not upheld Mrs Singleton’s complaint of unfair treatment.  



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 21

Other programmes not in breach/out of remit 
 
19 July 2006 – 1 August 2006 
 
Programme Trans Date Channel Category  No 
         
     
8 Out of 10 Cats 20/07/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Alex Dyke Show 07/07/2006 Isle of Wight Radio Offensive language 1 
Bad Girls 20/07/2006 ITV1 Religious Offence 3 
Bad Lads Army 11/07/2006 ITV1 Animal welfare 2 
BBC News 07/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
BBC News 24 14/06/2006 BBC News 24 Due Impartiality/Bias 1 
BBC Radio 4 News 23/06/2006 BBC Radio 4 Generally Accepted Standards 1 
Beat the Boss 24/05/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
Best Ever Muppet 
Moments 11/03/2006 ITV1 Undue prominence 1 
Big Brother 18/05/2006 Channel 4 Dangerous behaviour 1 
Big Brother 7 21/05/2006 E4 Offensive language 1 
Big Brother 7 22/05/2006 Channel 4 Sex/Nudity 2 
Big Brother 7 04/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 3 
Big Brother 7 06/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 2 
Big Brother 7 05/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 2 
Big Brother 7 02/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother 7 16/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother 7 30/06/2006 Channel 4 Flashing images 1 
Big Brother 7 14/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother 7 15/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 3 
Big Brother 7 16/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother 7 20/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother 7 24/07/2006 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
Big Brother 7 14/06/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Big Brother's Big 
Mouth 04/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother's Big 
Mouth 05/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother's Big 
Mouth 12/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother's Big 
Mouth 14/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother's Big 
Mouth 15/07/2006 Channel 4 Crime payment 1 
Big Brother's Big 
Mouth 19/07/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Big Brother's Big 
Mouth 21/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 1 
Big Brother's Little 
Brother 28/05/2006 Channel 4 U18s in Programmes 1 
Big Brother's Little 
Brother 15/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Bigger Breakfast 05/06/2006 City Beat 96.7 Generally Accepted Standards 1 
Billy Connolly's World 21/07/2006 BBC2 Religious Offence 1 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 22

Tour. . . . 
Breakfast 14/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
Century FM 07/07/2006 Century 105 Generally Accepted Standards 1 
Channel 4 News 10/06/2006 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
Channel 4 News 30/06/2006 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
Coronation Street 27/03/2006 ITV1 Other 1 
Coronation Street 26/05/2006 ITV1 Other 1 
Coronation Street 03/07/2006 ITV1 Inaccuracy/Misleading 1 
Coronation Street 17/07/2006 ITV1 Offensive language 2 
Coronation Street 21/07/2006 ITV1 Dangerous behaviour 1 
Crimewatch 19/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
CSI: Miami 04/07/2006 Five Violence 1 
Dancing In The 
Street 22/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
Derren Brown: Trick 
of the Mind 16/04/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Dispatches 21/11/2005 Channel 4 Impartiality 1 
Eastenders 18/07/2006 BBC1 Sex/Nudity 1 
Emmerdale 25/05/2006 ITV1 Sex/Nudity 1 
Emmerdale 28/06/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1 
Excuse My French 18/07/2006 BBC2 Generally Accepted Standards 1 
Five News 10/07/2006 Five Due Impartiality/Bias 1 
Funny Cuts 07/07/2006 E4 Offensive language 4 
Funny Cuts 13/07/2006 E4 Generally Accepted Standards 2 
George Galloway 07/07/2006 Talksport Due Impartiality/Bias 1 
Grim Adventures of 
Billy and Mandy 08/07/2006 Cartoon Network Dangerous behaviour 1 
Harry Hill's TV Burp 25/03/2006 ITV1 Offensive language 2 
Head Transplants: 
Stranger than Fiction 13/07/2006 Five Animal welfare 1 
Head Transplants: 
Stranger than Fiction 17/07/2006 Five Animal welfare 1 
ITV News 06/07/2006 ITV1 Due Impartiality/Bias 1 
ITV News 16/07/2006 ITV1 Violence 1 
ITV News 18/07/2006 ITV1 Due Impartiality/Bias 2 
ITV Play 05/07/2006 ITV Play Competitions 1 
JK and Joel 23/07/2006 BBC Radio 1 Generally Accepted Standards 1 
Just Jade 09/07/2006 Living Religious Offence 1 
Law of the 
Playground 28/07/2006 Channel 4 Dangerous behaviour 1 
Life on Mars 30/01/2006 BBC1 Sex/Nudity 1 
Lucio 17/07/2006 XFM Animal welfare 1 
Midlands Today 30/06/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1 
Midnight Hot 15/07/2006 Fashion TV Substance Abuse 1 
Mike Mendoza 12/05/2006 Talksport Generally Accepted Standards 1 
Mindshock: Feral 
Children 17/07/2006 Channel 4 U18s in Programmes 1 
Modern Toss 18/07/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Moral Maze 12/07/2006 BBC Radio 4 Generally Accepted Standards 1 
My Parents Are 
Aliens 18/07/2006 CITV Religious Offence 1 
Neds 10/07/2006 BBC Radio Offensive language 1 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 23

Scotland 

Off the Ball 16/06/2006 
BBC Radio 
Scotland Generally Accepted Standards 1 

One Night Only 09/06/2006 UTV Sex/Nudity 1 
Pickles - The Dog 
Who Won the World 
Cup 03/06/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1 
PM 17/07/2006 BBC Radio 4 Offensive language 1 
PokerFace 11/07/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 4 
PokerFace 13/07/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1 
Pop Years 13/06/2006 Sky Three Offensive language 1 
Quiz Call 26/06/2006 Quiz Call Competitions 1 
Quiz Call 16/07/2006 Five Competitions 7 
Quiz Call 15/07/2006 Five Competitions 1 
Ramsay's F Word 12/07/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Ramsay's F Word 18/07/2006 Channel 4 Animal welfare 1 
Ramsay's F Word 19/07/2006 Channel 4 Inaccuracy/Misleading 1 
Ramsay's F Word 19/07/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Ramsay's F Word 20/07/2006 Channel 4 Offensive language 1 
Ramsay's F Word 26/07/2006 Channel 4 Offensive language 2 
Richard and Judy 12/07/2006 Channel 4 Due Impartiality/Bias 1 
Richard and Judy 11/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 3 
Richard and Judy 20/07/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 
Sexcetera 16/06/2006 Living Sex/Nudity 1 
Sky News 23/06/2006 Sky News Other 1 
Sorted 10/07/2006 BBC1 Violence 1 
Sport Relief 2006 15/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
Street Crime UK 30/06/2006 Bravo Offensive language 1 
TTN 25/07/2006 TTN Due Impartiality/Bias 1 
Television X 19/07/2006 Television X Sex/Nudity 1 

The Cincinnati Kid 29/05/2006 
TCM Turner 
Classic Subtitles 1 

The Commander 19/07/2006 ITV1 Violence 1 
The Hotel Inspector 13/07/2006 Five Offensive language 1 
The Hotel Inspector 20/07/2006 Five Offensive language 1 
The Jeremy Kyle 
Show 12/07/2006 ITV1 Dangerous behaviour 2 
The Message 25/06/2006 BBC3 Religious Offence 1 
The Mint 19/07/2006 ITV1 Competitions 5 
The Prince's Trust 
30th Birthday - Live 20/05/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 2 
The Wright Stuff 11/07/2006 Five Generally Accepted Standards 1 
This Week 13/07/2006 BBC1 Generally Accepted Standards 1 
TMF - The Music 
Factory 05/07/2006 TMF Offensive language 1 
Top Gear 16/07/2006 BBC2 Generally Accepted Standards 2 
Top Gear 17/07/2006 BBC2 Religious Offence 1 
Top Gear 18/07/2006 BBC2 Generally Accepted Standards 1 
Totally Frank 07/01/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Totally Frank 20/01/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Totally Frank 21/01/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Totally Frank 04/03/2006 Channel 4 Sex/Nudity 2 



Ofcom broadcast bulletin 67 
21 August 2006 
 

 24

Totally Frank 08/04/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Victoria Derbyshire 14/07/2006 BBC Radio 5 Live Generally Accepted Standards 1 
Wankathon 20/07/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Wankathon 28/07/2006 Channel 4 Sex/Nudity 1 
Weak At The Top 27/06/2006 BBC4 Generally Accepted Standards 1 
Where the Heart Is 23/07/2006 ITV1 Offensive language 1 
World Cup 2006 22/06/2006 BBC Radio 1 Generally Accepted Standards 1 
World Cup 2006 13/07/2006 Various Generally Accepted Standards 1 
World Cup 2006 04/07/2006 ITV1 Sex/Nudity 1 
World Cup 2006 05/07/2006 ITV1 Generally Accepted Standards 1 
World Cup 2006 19/07/2006 Various Due Impartiality/Bias 1 
Young Black Farmers 25/06/2006 Channel 4 Generally Accepted Standards 1 

 


