
v 
  
 
 
 

 
Issue 421 
22 February 2021 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021  1 

Complaint by Mrs Rachael Tooher-Rudd about How To Stop Nuisance 

Calls  

Type of case Fairness and Privacy 

Outcome Upheld 

Service Channel 5 

Date & time 29 July 2020, 20:00 

Category Fairness 

Summary Ofcom has upheld this complaint about unjust or unfair 

treatment in the programme as broadcast. 

Case summary 

The programme examined the rise of “nuisance” calls, with a particular focus on calls made during the 

national Covid-19 lockdown period. The programme referred to the complainant, Mrs Rachael Tooher-

Rudd as having “ran” an automated calls company along with her husband, and which was fined 

£400,000 by the Information Commissioner’s Office (“the ICO”). She complained that this was wrong 

and that she had nothing to do with running the company. 

Ofcom found that the broadcaster did not take reasonable care to satisfy itself that material facts had 

not been presented, disregarded, or omitted in a way that was unfair to Mrs Tooher-Rudd.  

Programme summary 

On 29 July 2020, Channel 5 broadcast How To Stop Nuisance Calls, a programme originally broadcast in 

November 2019, but updated and rebroadcast to take account of the COVID-19 pandemic. The 

programme looked at the rise of cold, or nuisance calls and how “since Lockdown, fraudsters are out to 

get your money more than ever”.  

During the programme, the programme’s presenter said that:  

“even though more people than ever are at home and using the phone, 

scammers still need to cast the net as wide as possible. That means 

making as many calls as they can…To do that, they need to get 

organised and it’s surprisingly easy”.  



 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  2 

The presenter then explained that it was possible to create your own call centre online and that you 

can also use a very basic type of computer which can make up to 200 calls with the same recorded 

message per second. The presenter said that this was known as a “Robocall” and that these devices 

were to “blame them for most of your nuisance calls”.  

The programme then included interview footage of Mr David Clancy of the ICO who said:  

“There’s billions of calls being pushed into the UK on almost a daily 

basis. Some of these calls are legitimate, a lot of the calls will be 

nuisance calls and will cause people to suffer a degree of harm”. 

The programme then showed footage from an episode of Channel 4’s Come Dine With Me programme 

(captioned ‘ITV Studios, 2006’1), showing the contestants (one of whom was the complainant, Mrs 

Tooher-Rudd) meeting a semi-clad “waiter”.  

The presenter said:  

“Red head Rachael Tooher-Rudd was known for ogling a topless waiter 

on this saucy episode of a light-hearted cooking show, with her husband 

Greg also tempted by her meal”. [Footage of a man entering and then 

walking out of a kitchen was shown as Mrs Tooher-Rudd was cooking with 

two young children (whose faces were obscured)]. 

The voiceover to the original Come Dine With Me programme was then heard saying: “That’s husband 

Greg under the thumb. I don’t think that’s the last we’ll see of him today”. The footage ended and a 

recording of an automated call was played, which said: “All UK major banks are offering full automatic 

refunds on all PPI policies”. The presenter then said: 

“But in 2016, the pair also ran a company that made a 100 million 

automated calls about accident claims and PPI, leading the Information 

Commissioner’s Office to fine them a record £400,000. But can you stop 

the robo-callers?” 

Mr Clancy said that to prevent “robo-callers” the ICO “would encourage people to register their 

telephone preference service and people could use call blockers. There are various ones out there”.  

The programme then moved on to look at how call centres accessed people’s phone numbers. The 

complainant was not shown or referred to again in the remainder of the programme. 

Summary of the complaint and broadcaster’s response 

Complaint 

Mrs Tooher-Rudd complained that she was treated unjustly and unfairly in the programme because 

the programme stated wrongly that she had “run” the company (Keurboom Communications, 

“Keurboom”) with her husband. She said that she was not involved in the running of the company and 

that “this had been confirmed legally and by the regulators” (i.e. the ICO and the Insolvency Service). 

 
1 The programme had been originally broadcast on Channel 4. 



 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  3 

Mrs Tooher-Rudd said that the footage of her used in the programme was “to make me look a fool 

and to expose me". She added that she had “done nothing wrong and yet I am subject to defamatory 

abuse”. 

Broadcaster’s response 

Background 

Channel 5 said that Keurboom was a private company limited by shares and was incorporated in May 

2014. It said that the company had two issued shares and the shareholders were listed as Mrs Tooher-

Rudd and her husband, Mr Gregory Rudd who was also listed as Company Director and Company 

Secretary.  

The broadcaster said that between April 2015 and June 2016, it understood that the ICO received over 

1,000 complaints from members of the public about certain nuisance calls. It said that inquiries by the 

ICO had found that, between October 2014 and March 2016, up to 99.5 million automated marketing 

calls had been made through Keurboom’s lines to people who had not provided their consent. The 

broadcaster said that the ICO had found there had been a serious contravention by Keurboom and 

that it had used automated calling to deliberately send, or instigate, automated marketing calls on a 

“massive scale”. The broadcaster said that the ICO had imposed a penalty of £400,000 (the maximum 

that could be imposed at the time was £500,000). The broadcaster said that in imposing the penalty, 

the ICO had taken into account that the company did not co-operate with the investigation and that it 

did not identify the person who was sending the automated marketing calls, nor did it provide the 

address of the person or a telephone number on which they could be reached. Channel 5 said that the 

fine was the subject of articles by a number of national newspapers in 2017 (it provided Ofcom with 

website links to these articles2) and was the subject of a press release by the ICO3. 

Channel 5 said that both Keurboom and Mr Rudd pleaded guilty to failing to comply with an 

information notice to provide information to the ICO when they appeared at Luton Magistrates Court 

in April 2016. Following the ICO’s Notice of Intention to issue the penalty, Keurboom entered Creditors 

Voluntary Liquidation in March 2017, and the ICO referred Mr Rudd’s conduct as a director to the 

Insolvency Service. The broadcaster said that on 12 December 2019, a disqualification undertaking 

from Mr Rudd for six years was accepted by the Insolvency Service after he did not dispute that he 

failed to ensure Keurboom complied with its responsibilities and, effective from 2 January 2020, Mr 

 
2 ‘Supermum’ and teacher who starred on Come Dine With Me is exposed as boss of cold calling firm fined 
£400,000 for bombarding millions with nuisance calls, Mail Online, 14 May 2017; 
Boss of firm fined for making 100 million nuisance phonecalls shrugs "They're part of life", mirror.co.uk, 11 May 
2017; 
TV cook behind 100m nuisance calls, The Times, 15 May 2017; 
CALL ON MEAT Former Come Dine With Me ‘supermum’ contestant is unmasked as cold calling queen, 
thesun.co.uk, 14 May 2017. 
 
3 Press Release: Record fine for firm behind nearly 100 million nuisance calls, ICO, 10 May 2017. 
 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4504090/Come-Dine-Supermum-fined-400k-cold-calls.html
https://www.dailymail.co.uk/news/article-4504090/Come-Dine-Supermum-fined-400k-cold-calls.html
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/boss-firm-fined-making-100-10396244
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/boss-firm-fined-making-100-10396244
https://www.thetimes.co.uk/article/tv-cook-behind-100m-nuisance-calls-lvwcr3d0r
https://www.thesun.co.uk/news/3558028/former-come-dine-with-me-supermum-contestant-is-unmasked-as-cold-calling-queen/
https://www.thesun.co.uk/news/3558028/former-come-dine-with-me-supermum-contestant-is-unmasked-as-cold-calling-queen/
https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2017/05/record-fine-for-firm-behind-nearly-100-million-nuisance-calls/


 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  4 

Rudd was effectively disqualified as a director for six years. Channel 5 provided Ofcom with a website 

link to the ICO’s Monetary Penalty Notice decision4 and a press release from The Insolvency Service5. 

Response to the complaint 

Channel 5 said that during the making of the programme broadcast in November 2019, the 

programme makers had endeavoured to contact Mrs Tooher-Rudd, sending her a message on social 

media dated 11 October 2019 and a letter dated 14 October 2019, but received no response. Channel 

5 said that from the information provided by Mrs Tooher-Rudd to Ofcom, it now understood that her 

personal circumstances may have prevented her from responding at that time. However, it said that 

after the broadcast of the programme in November 2019, neither Channel 5 nor the programme 

maker had received any communication from Mrs Tooher-Rudd or Mr Rudd on her behalf and so no 

edit was made to the section of the programme relating to Mrs Tooher-Rudd at the time or when the 

programme was “reversioned” for broadcast in July 2020.  

Following the broadcast of the programme on 29 July 2020, Channel 5 was alerted by Mr Rudd that 

Mrs Tooher-Rudd was not involved in “running” “Keurboom”. It said that it immediately took steps to 

ensure that the programme was made unavailable for broadcast and it was taken down from its video 

on demand service while the matter was investigated. Following its investigation, the broadcaster said 

that it accepted that Mrs Tooher-Rudd was not a director of Keurboom and that the programme 

should have stated that “the pair also owned a company” (emphasis added by Channel 5), rather than 

that they “ran” the company. However, the broadcaster said that it did not accept that the inaccuracy 

– which was a brief reference in the programme – resulted in unfairness to Mrs Tooher-Rudd.  

The broadcaster said that referring to Mrs Tooher-Rudd as running the company, rather than owning it 

jointly with Mr Rudd, would not be a distinction that viewers would have considered significant, nor 

would it have affected viewers’ understanding of Mrs Tooher-Rudd in a way that was unfair to her. 

The broadcaster said that previous media coverage in 2017 about Keurboom had made it clear that 

Mrs Tooher-Rudd was an owner of Keurboom and that there was no suggestion she was involved in 

running the company. The broadcaster added that despite this, the complainant had claimed she had 

received abuse as a result of the coverage. Channel 5 said that it appeared, therefore, that the mere 

association with Keurboom would likely to have affected viewers’ understanding of Mrs Tooher-Rudd 

and that saying she “ran” rather than “owned” the company was unlikely to have affected viewers 

understanding of Mrs Tooher-Rudd in a way that was unfair to her. The broadcaster said that given 

this, and as one of only two shareholders of Keurboom, it was difficult to accept that Mrs Tooher-Rudd 

was not, at the very least, aware of the company’s activities. 

Preliminary View 

Ofcom prepared a Preliminary View that the complaint should be upheld. Both parties were given the 

opportunity to make representations on the Preliminary View. Mrs Tooher-Rudd initially did not make 

any representations. Channel 5 made representations. Following receipt of Channel 5’s 

representations, Ofcom invited Mrs Tooher-Rudd to comment on Channel 5’s representation 

concerning her awareness of the company’s activities. Mrs Tooher-Rudd’s made representations on 

 
4 Monetary Penalty Notice to Keurboom Communications Limited, ICO, 3 May 2017. 
 
5 Press Release: Facilitating nuisance calls lands Cambridge director with ban, Insolvency Service, 6 January 2020. 

https://ico.org.uk/media/action-weve-taken/enforcement-notices/2014013/mpn-keurboom-ltd-20170503.pdf
https://www.gov.uk/government/news/facilitating-nuisance-calls-lands-cambridge-director-with-ban


 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  5 

this point, which were subsequently provided to Channel 5 who made further representations. Both 

parties’ representations are summarised below, insofar as they are relevant to the complaint 

entertained and considered by Ofcom, below.  

Broadcaster’s representations 

Channel 5 reiterated its position that the inaccuracy in the programme in stating that Mrs Tooher-

Rudd “ran” the company, rather than owned it, was an inaccuracy of form and not substance and did 

not result in unfairness to the complainant.  

Channel 5 said that while it regretted that the programme misstated Mrs Tooher-Rudd’s position 

within the company, the Preliminary View failed to take into account that Mrs Tooher-Rudd had 

already been the subject of criticism arising from media coverage that identified her role in the 

company despite such coverage correctly identifying her role as an owner of the Keurboom (as set out 

in Channel 5’s response to the entertained complaint). Channel 5 provided examples to Ofcom of 

criticism from readers who had commented on press reporting which correctly identified Mrs Tooher-

Rudd’s position in the company (Channel 5’s emphasis added): 

“The fine was insufficient to punish someone who brought untold 

misery to thousands of people. I hope it ruins her financially. She knew 

what she was doing”.  

*** 

“They are both thieves, lock them up”.  

Channel 5 said that while it did not endorse the content of these reader comments, they 

demonstrated that members of the public who had read the previous media coverage (which correctly 

stated Mrs Tooher-Rudd’s role within the company) considered her role to be deserving of criticism.  

Channel 5 referred to the application of Practice 7.9 and said that as well as finding that facts have 

been presented in a particular way, the broadcaster must also have done so in a way that was unfair 

to a complainant. Channel 5’s reiterated its position that there can be no unfairness where, Mrs 

Tooher-Rudd would have been subjected to criticism from viewers even if it were stated in the 

programme that she “owned” rather than “ran” the company. The broadcaster said that its position 

was in line with the position in defamation law, where it has been said that: 

“It would be manifestly absurd to suggest that the claimants could 

recover damages for the publication of the meaning I have found, to 

people who already took that view of their professional conduct” 

(Channel 5’s emphasis added) 6‘’. 

Channel 5 said that Ofcom’s Preliminary View was at odds with this clear guidance and penalises 

Channel 5 for “the mere fact of a factual inaccuracy”. 

Channel 5 said that the Preliminary View also relied upon a number of assumptions. Channel 5 said it 

was not reasonable for Ofcom to conclude that viewers were likely to have understood the use of the 

 
6 Warby J, Alexander-Theodotou and ors v Kounis [2019] EWHC 956 (QB) at para 67.  



 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  6 

word “ran” to mean that Mrs Tooher-Rudd had had a role in the day to day management of the 

company, rather than “just holding a share in it” and it was unclear as to the reason Ofcom considered 

these two roles to be mutually exclusive. Channel 5 said that one shareholder of many thousands in a 

large company may be “just” a shareholder, however on the facts of this case, Mrs Tooher-Rudd 

owned half of the company and her husband owned the other half. Channel 5 said that on the basis of 

these undisputed facts, it was not reasonable for Ofcom to conclude that the complainant was “just” a 

shareholder and was therefore not, at the very least, aware of the activities of the company of which 

she owned half. 

Channel 5 added that it was “wholly unclear” why Ofcom considered that it would be wrong for 

viewers to understand that Mrs Tooher-Rudd had joint responsibility over the business with her 

husband. It said, on the contrary, it would be entirely correct (and therefore involve no unfairness to 

the complainant) for viewers to understand that Mrs Tooher-Rudd had joint responsibility for the 

company of which she owned half. Channel 5 said that Ofcom’s Preliminary View that the programme 

had resulted in unfairness to the complainant lacked an evidential basis and did not accord with the 

reality of Mrs Tooher-Rudd’s position as joint owner of the company. 

Complainant’s representations 

In response to Channel 5’s position that as a joint shareholder of Keurboom along with her husband, 

she would “at the very least, [have been] aware of the activities of the company of which she owned 

half”, Mrs Tooher-Rudd said that she had “no involvement whatsoever in the company's business” and 

had “no knowledge of what services it offered or how it supplied them”. Mrs Tooher-Rudd said, while 

she was a shareholder, she “did not actually realise that was the case or have any real understanding 

of what it means”. Mrs Tooher-Rudd submitted that Keurboom was set up by her husband, with an 

accountant’s advice.  

Mrs Tooher-Rudd said that the only reason she “was used by the media” was because of her 

appearance on the programme Come Dine With Me and that she was “an easy target for 

entertainment”.  

Mrs Tooher-Rudd said that Channel 5’s defence of her complaint was based on “spiteful assumptions” 

and she suggested that Channel 5 had “no reason to believe I am responsible for any wrongdoing, let 

alone have done any research into determining the facts of the Keurboom case”.  

Additional representations made by Channel 5 

Following Mrs Tooher-Rudd’s representations, Ofcom offered Channel 5 an opportunity to make 

additional representations. In this context, Channel 5 referred to two previous Ofcom decisions7 to 

exemplify that the key consideration for Ofcom is whether any inaccuracy “had the potential to 

materially and adversely affect viewers’ opinions of [the complainant] in a way that was unfair” 

(Channel 5’s emphasis). Channel 5 said that it does not condone the reaction from members of the 

public to previous media interest. However, it reiterated its view that this reaction followed previous 

media reporting which did accurately state Mrs Tooher-Rudd’s role within the company. It added that 

it considered this reaction makes clear that, rightly or wrongly, the public felt strongly about the mere 

 
7 Ofcom Adjudication on complaint by Mr Mir Shakil Rahman about Aitraaz, New Vision TV, 30 December 2017, 
page 46 and Ofcom Adjudication on complaint by the Sher Group about Sri Guru Singh Sabha Southall Elections 
Debate, KTV, 27 September 2017. 

https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0028/136585/Issue-372-of-Ofcoms-Broadcast-and-On-Demand-Bulletin.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0028/136585/Issue-372-of-Ofcoms-Broadcast-and-On-Demand-Bulletin.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/151922/issue-380-broadcast-and-on-demand-bulletin.pdf
https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0020/151922/issue-380-broadcast-and-on-demand-bulletin.pdf


 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  7 

fact of Mrs Tooher-Rudd’s joint ownership of the company. Channel 5 said that, therefore, it cannot 

be said that describing Mrs Tooher-Rudd as someone who “ran” the company had the potential to 

materially and adversely affect viewers’ opinions about her in a way that was unfair.  

Decision 

Ofcom’s statutory duties include the application, in the case of all television and radio services, of 

standards which provide adequate protection to members of the public and all other persons from 

unjust or unfair treatment in programmes in such services. 

In carrying out its duties, Ofcom has regard to the need to secure that the application of these 

standards is in the manner that best guarantees an appropriate level of freedom of expression. Ofcom 

is also obliged to have regard, in all cases, to the principles under which regulatory activities should be 

transparent, accountable, proportionate and consistent and targeted only at cases in which action is 

needed. 

In reaching this decision, Ofcom carefully considered all the relevant material provided by both 

parties. This included a recording and transcript of the programme, and both parties’ written 

submissions. We also took careful account of: (i) the representations made by Channel 5 in response 

to Ofcom’s Preliminary View on the complaint; (ii) Mrs Tooher-Rudd’s representations; and (ii) 

Channel 5’s additional representations. After careful consideration, however, we considered that the 

points raised did not materially affect the outcome of Ofcom’s Preliminary View to uphold the 

complaint. 

When considering complaints of unjust or unfair treatment, Ofcom has regard to whether the 

broadcaster’s actions ensured that the programme as broadcast avoided unjust or unfair treatment of 

individuals and organisations, as set out in Rule 7.1 of Ofcom’s Broadcasting Code (“the Code”). In 

addition to this rule, Section Seven (Fairness) of the Code contains “practices to be followed” by 

broadcasters when dealing with individuals or organisations participating in, or otherwise directly 

affected by, programmes, or in the making of programmes. Following these practices will not 

necessarily avoid a breach of Rule 7.1 and failure to follow these practices will only constitute a breach 

where it results in unfairness to an individual or organisation in the programme. In considering this 

complaint, Ofcom had regard to the following Code Practices: 

Practice 7.9 states: 

“Before broadcasting a factual programme, including programmes 

examining past events, broadcasters should take reasonable care to 

satisfy themselves that material facts have not been presented, 

disregarded or omitted in a way that is unfair to an individual or 

organisation…”.  

Ofcom considered Mrs Tooher-Rudd’s complaint that she was treated unjustly or unfairly in the 

programme as broadcast because the programme stated wrongly that she had “run” the company, 

Keurboom, with her husband. 

As set out in the “Programme summary”, as part of broader coverage concerning the rise in “nuisance 

calls”, the programme showed footage of Mrs Tooher-Rudd taken from a Channel 4 Come Dine with 



 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  8 

Me programme first broadcast in 2006, and said that at that time she “ran” a company with her 

husband “that made a 100 million automated calls about accident claims and PPI, leading the 

Information Commissioner’s Office to fine them a record £400,000”.  

We recognised that Channel 5 accepted that the reference to Mrs Tooher-Rudd having “run” the 

company was inaccurate and that it would have been preferable for the programme to have stated 

she “owned” the company instead, although Channel considered this inaccuracy was not unfair to Mrs 

Tooher-Rudd. We also considered that as a result of the way the segment was introduced with the 

footage of Mrs Tooher-Rudd taken from the 2006 Come Dine with Me programme, Channel 5 gave 

particular attention to Mrs Tooher-Rudd herself, as Mr Rudd was only mentioned in passing by his first 

name. He was also referred to in the footage as being “under the thumb” of Mrs Tooher-Rudd. This, 

we considered could have contributed to viewers’ impressions that Mrs Tooher-Rudd was a key focus 

of the discussion on nuisance calls and had specific personal involvement in the activities which led to 

the ICO fine. In this context we considered that the programme’s reference to Mrs Tooher-Rudd by 

her full name (and husband by his first name), and the reference to the fine being imposed on “them” 

would likely have been understood by viewers as indicating that Mrs Tooher-Rudd and her husband 

had both personally been fined by the ICO. We understand that the fine was in fact issued solely to 

Keurboom, while Mr Rudd, who was the sole director of the company, had previously received a 

separate fine as director of the company for failing to comply with information requests from the ICO. 

As such, Mrs Tooher-Rudd was never personally fined by the ICO.  

We took into account Channel 5’s position, reiterated in its response and additional representations to 

Ofcom’s Preliminary View, that the inaccuracy about Mrs Tooher-Rudd’s role within Keurboom was 

unlikely to have affected viewers’ understanding of Mrs Tooher-Rudd in a way that was unfair to her. 

Channel 5 also suggested that its view was supported by the fact that there had been criticism of her 

from readers who had commented on press reporting which correctly identified Mrs Tooher-Rudd’s 

position in the company. Moreover, we took into account the broadcaster’s position that ‘’as one of 

only two members of Keurboom, it was difficult to accept that Mrs Tooher-Rudd was not, at very least, 

aware of the company’s activities’’. However, on this last point, we also considered Mrs Tooher-Rudd’s 

representations that she had no real understanding of her role as shareholder of Keurboom , “no 

involvement whatsoever in the company's business” and had “no knowledge of what services it 

offered or how it supplied them”. While Ofcom’s role is not to make findings of fact as to Mrs Tooher-

Rudd’s actual knowledge of Keurboom’s activities, we took into account that, in its additional 

representations, Channel 5 had not offered any evidence to support its claims relating to Mrs Tooher-

Rudd’s awareness of Keurboom’s activities.  

In light of the above, it is our view that the use of the word “ran”, in conjunction with the inference 

that both Mr Rudd and Mrs Tooher-Rudd had been personally fined by the ICO, mischaracterised Mrs 

Tooher-Rudd’s involvement in the management of Keurboom as it would likely have been understood 

by viewers to indicate that Mrs Tooher-Rudd had had a role in the day-to-day management of the 

company. This would have given viewers the impression, wrongly, that Mrs Tooher-Rudd had been 

found personally and jointly responsible for Keurboom’s breaches of regulations on nuisance calls. We 

did not agree with Channel 5 that it would not have made a difference if Channel 5 had accurately 

presented Mrs Tooher-Rudd’s involvement in Keurboom on the basis that there had been criticism of 

her by readers of press articles which had correctly explained her role as the owner of the company. If 

Channel 5 had presented Mrs Tooher-Rudd’s actual connection with Keurboom more clearly in the 



 

Issue 421 of Ofcom’s Broadcast and On Demand Bulletin 
22 February 2021 
  9 

programme, then viewers could have made up their own minds about the responsibility that Mrs 

Tooher-Rudd, as the company’s joint owner, should bear in relation to its activities that had resulted in 

a fine being imposed on that company (and not, as the programme implied, on Mr Rudd and Mrs 

Tooher-Rudd). Given these factors, we considered that the manner in which the programme portrayed 

Mrs Tooher-Rudd’s connection with Keurboom and its breaches of nuisance calls regulation was likely 

to have materially and adversely affected viewers opinions of her in a way that was unfair to her.  

Therefore, for these reasons, we considered that that broadcaster had not taken reasonable care to 

ensure that material facts were not presented, disregarded or omitted in a way that was unfair to Mrs 

Tooher-Rudd in the programme as broadcast.  

Ofcom has upheld Mrs Tooher-Rudd’s complaint of unjust or unfair treatment in the programme as 

broadcast. 


